پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون



نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

بایگانی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 این چند روز به‌تبع تعطیلی سراسری و ایام عزاداری‌ها، روزنامه هم منتشر نشد و غالب واکنش‌های رسانه‌ای در سایت‌ها و صفحه‌های‌ مجازی بود. منتها، در همین ایام اتفاقات و اظهارات عجیب و خاصی خصوصا درباره مدیریت کرونا افتاد که اگر از من بپرسید، می‌گویم ضربات آخری بود که بعد از گنده‌گویی‌های سابق مبنی‌بر مدیریت خاص ایران در زمینه مبارزه با شیوع کرونا و تولید واکسن و... بر پیکره اعتماد عمومی خورد و حسابی مردم را از مسئولان و مدیران کشور خصوصا نظام بهداشت و درمان ناامید کرد؛ از اظهارات در زمینه داروهایی که برای درمان کرونا تجویز می‌شوند، خصوصا رمدسیویر تا ماجرای مرگ‌ومیر و ابتلا و بستری افراد واکسینه‌شده که اخیرا حواشی و قیل‌وقال‌های زیادی را به پا کرده است. البته اعترافات برخی مسئولان نظام بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس را هم نباید نادیده انگاشت، اظهارات زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران و حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در تکمیل همین پازل قابل نقدوبررسی است و واقعا آدم را به تعجب وامی‌دارد که این دوستان و مسئولان و متخصصان تا امروز کجا بودند و چه مسئولیتی در سیستم داشتند که این‌طور سکوت پیشه کردند و حالا که یک فاجعه انسانی در کشور رخ داده و بدترین نوع مدیریت کرونا در دنیا را داشته‌ایم، همه زبان باز کرده و لب به اعتراف گشوده‌اند. خلق‌الله به تجویز پزشکان همین سیستم بهداشت و درمان ساعت‌ها در صف می‌ایستند برای دریافت فلان دارو و بهمان قرص و آمپول، یک‌دفعه یکی از مسئولان در صداوسیما کلا اثرگذاری این داروها را نفی می‌کند! الان هم که کمر بسته‌اند با برخی اخبار و آمار و با ایجاد ترس و واهمه از عوارض واکسن‌زدن آن را به پروژه‌ای شکست‌خورده تبدیل کنند. پیرو همین حواشی و اظهارات در ادامه به اتفاقات اخیر خواهیم پرداخت و با محوریت حواشی ایجادشده پیرامون واکسیناسیون کرونا وجوه مختلف امر را با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم چالش‌های موجود در آینده وضعیت ما را تا چه حد وخیم‌تر از چیزی که هست خواهد کرد.

یک گزارش و هزاران برداشت

چند روز پیش و بعد از فروکش کردن حواشی پیرامون داروهای شاخص موثر در روند درمانی بیکاری کرونا همچون رمدسیویر و حین اعترافات مسئولان و نمایندگان در توجیه علل عقب‌ماندگی و شکست ایران در ارتباط با مدیریت کرونا یک گزارش و یک خبر حسابی حواس مردم را به خودش جلب و حواشی جدیدی را ایجاد کرد. ماجرا از این قرار بود که علی شریفی‌زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را به وزیر بهداشت ارائه داد. در این گزارش سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات میزان بستری و فوتی کرونا پس از تزریق دز اول، میزان بستری و فوتی کرونا بلافاصله پس از تزریق دز دوم، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا دو هفته بعد از تزریق دز دوم واکسن اعلام شده است. از ۲٫۷۴۹٫۳۵۶ نفر جمعیت، ۱۶۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده‌اند و نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دز واکسن به کل افراد واکسینه‌شده بوده و از هر یک 0.0061 میلیون نفر واکسینه‌شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده‌اند؛ درواقع از هر صد نفر واکسینه‌شده کامل 0.6 نفر (کمتر از یک نفر) بستری شده است. در شاخص مرگ ناشی از کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده‌اند که تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، تست ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص است و از هر یک‌میلیون نفر ۷۵۳ نفر فوت شده‌اند؛ درواقع از هر صدنفر حدود 0.7 نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت دو دز واکسن فوت کرده است. البته این بخشی از گزارش مفصل ارائه‌شده به نمکی است که خب چون این روزها حسابی این گزارش دست‌به‌دست و بازنشر شده است لزومی به بازخوانی دوباره آن نیست. اما نکته مهم‌تر از این گزارش تفاسیر و تحلیل‌هایی است که بعد از انتشار آن در فضای علمی، رسانه‌ای و مجازی پیرامون آن شکل گرفت و پررنگ‌ترین بازخورد هم نوعی واکسن‌هراسی بین توده بوده است. اتفاقی که در این شرایط بغرنج کرونایی و درحالی‌که تنها راه برون‌رفت جدی از این وضعیت انجام سریع و گسترده واکسیناسیون است، زنگ خطر جدی را در مسیر مدیریت پیک پنجم کرونا در ایران به صدا درآورده است. بعد از این انتشار هم جامعه علمی و هم رسانه و حتی مردمی واکنش‌های متفاوتی را بروز دادند که برآورد همه آنها در قالب چند خط گزارش امکان‌پذیر نیست، منتها مهم‌ترین سوالاتی که بعد از این گزارش در ذهن ایجاد شد حول چند محور اصلی بود که سعی می‌کنیم در ادامه به آنها اشاره کرده و پاسخ دهیم.

با این همه اهم ایرادات و انتقاداتی که از سوی جامعه علمی نسبت به این گزارش خصوصا در نامه حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا به وزیر بهداشت آمده است را با هم مرور می‌کنیم تا شاید پاسخ بخش بزرگی از سوالات خود را بگیریم.

ایرادات اساسی گزارش مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از منظر اپیدمیولوژی

- تحلیل آمار در حیطه فعالیت مرکز مدیریت آمار فناوری اطلاعات نیست.
- تحلیل اطلاعات سلامت باید توسط متخصصان اپیدمیولوژی صورت گیرد.
- انتشار نامه‌ای با مضمون غیرعلمی بدون تایید کمیته‌های علمی در سطح جامعه خلاف مصلحت و مدیریت کرونا است.
- نتیجه‌گیری غیرعلمی از یافته‌های خام، اثر مخربی بر استقبال مردم از واکسیناسیون حداکثری دارد.
- اشکالات اساسی روش‌شناسی و ابهامات متعدد در این گزارش، تحلیل داده‌ها را دچار سوءگیری و خطا کرده است.
- تاریخ شروع ثبت اطلاعات و خاتمه واکسیناسیون در نمونه‌ها و تعداد دزهای تزریقی کلی و به تفکیک مشخص نیست.
- توزیع داده‌ها باید براساس استان‌ها و گروه‌های مختلف جمعیتی (نه‌تنها سن) باشد.
- زمان شروع پیک‌های درج شده در نمودارها معلوم نیست و اعداد خام نتیجه‌گیری نادرستی را حاصل کرده است.
- در تعیین ارتباط متغیرهای مستقل (انجام واکسیناسیون) و متغیر پاسخ (مرگ یا بستری) نمی‌توان تنها از مقایسه توصیفی دو متغیر بهره گرفت.
- چطور ممکن است از ۹۱۲۱۰ نفر افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند همگی بستری (موقت یا عادی) شده باشند؟
- گرچه هیچ واکسنی در جلوگیری از ابتلای افراد به کووید-۱۹ به صورت ۱۰۰ درصد موفق نیست ولی مرگ حدود ۱۱ درصد (۸۵۵۲ نفر) بین بستری‌شدگان عادی (۷۵۸۸۶) چگونه توجیه می‌شود؟
- با چه مستنداتی علت مرگ در افراد گزارش‌شده را بدون آن که تقدم زمانی را در یک‌سری یافته توصیفی اثبات کرد می‌توان به واکسیناسیون تعمیم داد؟
- اثرات ایمنی واکسیناسیون در افراد حداقل بین دو تا سه هفته از زمان واکسیناسیون است که در منحنی فاصله واکسیناسیون نوبت اول و دوم، شروع بستری، روز صفر در نظر گرفته شده است.
- علت مرگ افراد این بانک اطلاعاتی باید بررسی شده و توسط کمیته‌های مرگ یا پزشکی قانونی تایید شود.
- نوع واکسن تزریقی این افراد مشخص نیست و نتیجه‌گیری براساس این داده‌ها غیرعلمی است.
- طبق ادعای مندرج در صفحه چهارم گزارش احتمال مرگ در واکسینه‌شده‌های ایرانی بیش از ۷۵ برابر شاخص مربوطه در بعضی کشورهاست. این نتیجه غیرمعقول، نیازمند تحلیل تخصصی توسط کمیته علمی است.
- برای اثبات رابطه علمی بین واکسیناسیون و احتمال بستری یا مرگ لازم است مطالعات تحلیلی صورت پذیرد و برای کنترل سایر مخدوش‌کننده‌ها از مدل‌های اپیدمیولوژی استفاده کرد.

در شرایط بحرانی هستیم و با این شدت گردش ویروس کسانی که واکسینه شده‌اند هم قبل از ایجاد ایمنی مبتلا شده و حتی جان‌شان را از دست می‌دهند

علاوه‌بر این موارد اما گفت‌وگویی هم با متخصصان انجام دادیم تا از وجوه مختلف هم در سطوح مصداقی یعنی گزارش مذکور و هم سطوح عالی یعنی مجموعه مدیریت کرونا در ایران به ماجرا ورود کنیم. در ابتدا سیدعلیرضا ناجی رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا به «فرهیختگان» گفت: «در ارتباط با گزارش منتشر شده به‌هرحال شکی در این نیست که این اعداد باید به دست‌ آید. این موضوع هم به نظر من واقعیت دارد که جدای از موضوع واکسیناسیون از نظر مرگ‌ومیر یکی از کشورهای دچار ایراد و مشکل هستیم. اما علی‌رغم تمام این مسائل که تحلیل مناسبی باید روی آنها صورت گیرد، این موضوع هم وجود دارد که در انتخاب واکسن‌ها و در هدف قرار دادن گروه سنی هم خالی از اشکال نیستیم. این موضوع وجود دارد که خیلی از افرادی که واکسیناسیون کامل را انجام دادند، بیماری شدید را گرفته‌اند. باید منتظر باشیم گروه علمی وزارتخانه بیاید و کسانی که متخصص آمار حیاتی هستند تحلیل مناسبی از این دیتاها انجام دهند تا بتوانیم یک نظر روشن‌تری نسبت به این موضوع داشته باشیم. خیلی از ما در وزارتخانه از اینکه اطلاعات نداریم نگران هستیم و گله داشتیم. از این موضوع که اطلاعات را در اختیار قرار دهند خیلی باید استقبال کرد ولی این اطلاعات باید همراه با تحلیل مناسب باشد. می‌توانستیم قبل از اینکه واکسیناسیون را شروع کنیم مطالعه‌ای روی اینکه چه واکسنی را برای چه گروه سنی استفاده کنیم داشته باشیم. حتی در آن زمان که سینوفارم را برای آن گروه سنی در نظر گرفتند یک‌سری از متخصصان گفتند اطلاعات خاصی درباره سینوفارم در این گروه سنی نداریم ولی در هر صورت شرایط محدودی که در کشور ما وجود داشت، باعث شد این تصمیم گرفته شود. آن زمان آسترازنکا نبوده است، سینوفارم در اختیار بود. الان مطالعات درآمده که در گروه سنی بالای 60 سال سینوفارم ممکن است کفایت لازم را نداشته باشد. این نیست که بی‌تاثیر باشد بلکه کفایت لازم را ندارد. الان در حال حاضر می‌بینید پیک بزرگی از دلتا داریم که همزمان واکسیناسیون می‌کنیم و خب طبیعی است که در این شرایط ما تلفات هم داشته باشیم. به تجربه کشورهای موفق نگاه کنید در کاهش پیک این کارها را انجام می‌دادند تا واکسن را بی‌اعتبار نکنند. وقتی گردش بالایی از ویروس را دارید احتمال اینکه کسانی که واکسن دریافت می‌کنند درگیر بیماری شوند وجود دارد. قبل از اینکه ایمنی لازم براساس کفایت واکسن در آنها ایجاد شود باید مداخلات غیردرمانی موثری می‌کردیم که به این بحران‌ها نمی‌رسیدیم. درواقع الان در بحران هستیم و بحران را مدیریت می‌کنیم که سخت است. تعداد بیماران زیاد است، گردش ویروس زیاد است، تصمیمات درست هم نمی‌گیریم. واکسیناسیون هم در این شرایط است و از همه‌چیز عقب افتاده‌ایم. بنابراین همه متوجه می‌شوند چقدر مشکلات داریم. باید مداخلات غیردرمانی را قبل از اینکه به بحران برسیم انجام می‌دادیم که به این حالت نمی‌رسیدیم.»

تا دولت عوض شد همه یادشان افتاد که از مشکلات بگویند؛ ماه‌ها و روزهای تلخ گذشته کجا بودید؟

ناجی با اشاره به اظهارات و اعترافات اخیر برخی مسئولان و گزارش‌های منتشرشده گفت: «این حرف‌ها به اعتماد عمومی آسیب زیادی می‌زند. واقعیت این است که سوای از این موضوعات چند عامل باعث شده مدیریت کرونا در کشور ما موفق نشود. یکی از این موارد چندصدایی است. همان که نتوانستیم اطلاعات را در جامعه مدیریت کنیم. اینکه چه موقعی اطلاعات را بدهیم و در چه سطحی باید اطلاعات به مردم داده شود اهمیت دارد. من این موضوع را قبول دارم که می‌تواند صدمه اجتماعی زیادی هم وارد کند ولی موضوع این است این گفتن‌های الان و واضح صحبت کردن درباره شرایطی که وجود داشت و الان وجود ندارد و افراد مختلف درباره آن صحبت می‌کنند خیلی وقت پیش باید صحبت می‌شد. جامعه پزشکی و وزارت بهداشت باید این شخصیت را از ابتدا پیدا می‌کرد و مشکلات را بدون رودربایستی با دولت مطرح می‌کرد و این موضوع را مطالبه می‌کرد. تمام صحبت‌های گفته‌شده درست است. این که الان گفته می‌شود می‌توان روی آن تامل کرد. افراد وقتی در آن سیستم بودند به‌خاطر اینکه آن یکپارچگی از دست نرود متاسفانه خیلی از خط‌های علمی را زیرپا گذاشتند و الان چون دولت عوض شده همه به این فکر افتاده‌اند که بیان کنند چه مشکلاتی داریم که نتوانستیم آن زمان بیان کنیم. من فکر می‌کنم باید وزارت بهداشت و متخصصان و کمیته علمی در کشور وزانت بیشتری داشته باشند و باید موضع اجرایی بهتری داشته باشند. در کمیته علمی بیان می‌کردیم باید ضمانت اجرایی باشد. کمیته علمی که ضمانت اجرایی ندارد چه فایده‌ای دارد؟ این به درد نمی‌خورد. موضوع این است کمیته‌هایی که ما داریم، ضمانت اجرایی ندارد و باعث می‌شود صداها خفه شود و ما نتوانیم صحبت کنیم و وضعیت به این صورت درآید. من فکر می‌کنم الان وقت این موضوع نیست که با هم جنگ کنیم. افراد تخصص‌های مختلف دارند و مردم به‌صورت عموم تاثیرات داروها را می‌بینند. موضوع اصلی این است که درخصوص داروها به‌خصوص در مورد رمدیسیور زمان مناسبی نیست که موضوع را بیان کنیم و مردم را دلسرد کنیم. مدارکی وجود دارد که داروهایی مثل رمدیسیور کمک می‌کند. این که ممکن است خیلی از افراد و پزشکان ما براساس سلایق خود اشتباه این داروها را مصرف کنند چیزی نیست که باعث شود ما در سطح وسیعی بیان کنیم و کل ماجرا را زیرسوال ببریم. برای مردمی که مدیریت خوب را در کرونا ندیده‌اند، واکسیناسیون مناسب هم صورت نگرفته است و عزیزان آنها هر روز از بین می‌روند، الان موقع جنگ درباره این موضوع نیست. کسانی که الان از این موضوعات صحبت می‌کنند چرا قبل‌تر از این صدای خود را درباره مدیریت کرونا بلند نکردند؟ افرادی هستند که کاره‌ای هستند. چرا آن زمان که باید مداخلات غیردرمانی می‌شد به میدان نیامدند؟ چرا وقتی فرد ضعیفی از نظر صحبت و جایگاه همانند من وقتی صحبت می‌کرد و این موضوع را گوشزد می‌کرد مورد تمسخر قرار می‌گرفت؟ شمایی که در راس امور بودید باید صدای خود را رساتر می‌کردید. الان جای مطرح کردن این موضوع نیست و غیر از دلسردی برای مردم نتیجه‌ای ندارد.»

گزارش موجود صرفا یک‌سری داده خام است و وظیفه مرکز آمار هم تحلیل نیست؛ برای پاسخ ناکافی بدن برخی افراد نباید واکسیناسیون را کلا تعطیل کنیم!

در ادامه محمدحسین یزدی، رئیس مرکز تحقیقات واکسن دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در ارتباط با حواشی ایجادشده پیرامون واکسیناسیون کرونا در کشور به «فرهیختگان» گفت: «اساسا کار مرکز آمار و فناوری اطلاعات جمع‌آوری، تجمیع و انتشار داده‌ها و اطلاع‌رسانی به مسئولان آن حوزه است. اطلاع‌رسانی عمومی یک کار غلط در بسیاری از موارد است. مرکز آمار هم آماری که در اطلاع و در دسترس عموم قرار می‌دهد با آماری که به مسئولان یک حوزه می‌دهد، کاملا متفاوت است. از نظر عدد و رقم متفاوت نیست بلکه نوع اطلاعاتی که منتشر می‌شود، منظور است؛ چراکه قاعدتا تحلیل و تفسیری که روی داده‌ها قرار است به وجود آید، یک کمیته تخصصی می‌خواهد که الان در ستاد ملی کرونا کمیته تخصصی آمار وجود دارد. این داده خام و اولیه است. هیچ‌گونه بررسی دقیق و محتوای علمی روی این وجود ندارد. این آماری است که گرفته شده و عدد است. اگر بخواهید تحلیل از آن ایجاد کنید که آن تحلیل در جامعه منتشر شود تا مردم کارکرد واکسیناسیون را نسبت به آن قضاوت داشته باشند، نیاز به بررسی در کمیته تخصصی دارد که آن کمیته اپیدمولوژی است. بعد از نامه‌ای که منتشر شد، فضای مجازی و برخی رسانه‌ها هم نامه کمیته علمی اپیدمولوژی دکتر سوری را که به‌عنوان رئیس کمیته اپیدمولوژی نوشت، منتشر کردند. این تفسیری که در انتها به وجود آمده که عدد میزان مرگ‌ومیر ما در افرادی که واکسن گرفته‌اند، بالاتر است، این درست نیست؛ چراکه شما نقطه ابتدا و انتهای هیچ‌یک از این افراد را درنظر نگرفته‌اید. فقط به لحاظ تاریخی مقایسه‌ای کردید که این تعداد واکسن تزریق کردیم و این تعداد آدم مراجعه کردند و بعد این تعداد فوت شدند و از این تعداد مقدار مشخصی مثبت شده‌اند. این آمار هم نشان‌دهنده این است که کاملا نمی‌گوید واکسن بی‌اثر بوده، چون برخی فوت‌ها در برخی جدول‌ها مشخص است که افراد فوت‌شده بیش از 80 سال داشتند و از افراد کرونامنفی بودند. این را هم با آمار واکسن‌زده‌ها تجمیع کرده است. هرکسی واکسن زده و به هر دلیل فوت شده، در این آمار آمده است؛ این آمار را مخدوش می‌کند. اما اینکه مردم چه انتظاری از واکسیناسیون داشته باشند، قبلا صحبت کردیم که هر واکسنی که بیش از 50درصد ایمنی‌زایی داشته باشد، برای شرایط پاندمی واکسن مناسبی درنظر گرفته می‌شود؛ چراکه این 50درصد قرار است از شما دربرابر ابتلا محافظت کند ولی آن‌طرف چیز دیگری است که چند درصد احتمال دارد اگر مبتلا شدید، شرایط وخیم نشود. همین آمار را نگاه کنید، در قبال 21 میلیون دوز واکسنی که زده شده، چند نفر مراجعه کردند؟ چند نفر بستری شدند؟ چند نفر فوت شدند و بین این فوتی‌ها تست PCR مثبت داشتند؟

همین‌ها را اگر حساب و کتاب کنید، از 21 میلیون دوز واکسنی که تزریق شده که شکل عددی نگاه می‌کنیم چون 21 میلیون دوز واکسن زده شده اما همه افرادی که واکسن تزریق کردند دو ماه از واکسن آنها نگذشته که بدن اینها ایمن شود. باید این‌طور درنظر بگیریم تعداد افرادی که دوز دوم را تزریق کردند و دو هفته از دوز دوم آنها گذشته و ایمن بودند، بین این گروه چند درصد بستری شدند و چند درصد فوت شدند. لذا اگر این‌طور نگاه و تحلیل کنیم، همه پارامترها را در بستری شدن، فوت شدن و حتی در پاسخ ایمنی درنظر بگیرید، باز در جمعیت کل جهان تعدادی از افراد را داریم اگر دو دوز واکسن را تزریق کنند باز پاسخ ایمنی بدن آنها کاملا بالا نمی‌رود. این‌ جای نگرانی نیست که واکسیناسیون را متوقف کنیم. این روند طبیعی تفاوت ژنتیکی افراد است. تفاوت ژنتیکی افراد در پاسخ ایمنی آنها 100درصد موثر است. بنابراین شما نمی‌توانید بگویید اگر در جامعه 5درصد سیستم ایمنی به‌قدر کفایتی ندارند که به واکسن پاسخ دهند، پس واکسن راه‌حل مناسبی برای کنترل و مهار نیست، پس واکسیناسیون را کنار بگذاریم. این درست نیست. باید برای 5درصد پروتکل دیگری درنظر گرفت. همین است که الان اذعان همه دنیاست که علی‌رغم اینکه واکسیناسیون انجام می‌شود رعایت پروتکل‌ها برای جلوگیری از بیشتر شدن انتشار واریانت دلتا الزامی است. چون میزان انتشار این بیشتر است و هر چقدر میزان انتشار بیشتر شود احتمال سایر وقایع ناشی از درگیری ویروس بیشتر می‌شود یعنی مرگ‌ومیر بیشتر می‌شود، بستری هم بیشتر می‌شود. طیف جمعیتی هم بیشتر می‌شود. بچه‌ها هم بیشتر می‌گیرند. این به‌دلیل تغییر ماهیت بیماری‌زایی ویروس نیست؛ به‌دلیل این است که ویروس بیشتر افراد را درگیر می‌کند. ویروس قبلی کمتر افراد را درگیر می‌کرد. هرچه میزان انتشار ویروس زیاد شود اتفاقی که می‌افتد طیف بیشتری از افراد مبتلا می‌شوند. جمعیت سنی متفاوت‌تری درگیر می‌شوند و احتمال اینکه افرادی که درگیر می‌شوند و حتی اگر واکسن زده‌اند بدن آنها به‌قدر کافی‌ به لحاظ ژنتیکی ایمن نشده، بیشتر می‌شود. این روند طبیعی است و نمی‌توان به‌خاطر اینکه ممکن است  5درصد افراد علی‌رغم واکسن زدن بدن آنها ایمنی کافی پیدا نکند، 95درصد دیگر را فدا کنیم و بگوییم واکسیناسیون به درد نمی‌خورد و آن را کنار بگذاریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۲۲:۲۹
sms reson

پنل پیامک ویژه تعمیر گاه ماشین

28 مرداد 1400 440  0  0

در این مقاله قصد داریم درباره امکانات سامانه پیام کوتاه شیراز ویژه تعمیرگاه خودرو و همچنین پنل پیامک برای تعمیرگاه خودرو  و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به تعمیرگاه خودرو و مکانیکی صحبت کنیم تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید.

 

 


پنل پیامک ویژه تعمیرگاه خودرو: 
اگر که شما هم یک تعمیرگاه خودرو داشته باشید، احتمالا مثل سایرین تصور می‌کنید که راه‌های زیادی برای تبلیغ خدمات خود پیش رو ندارید و باید صبر کنید تا نام شما دهان به دهان پخش شود. اما در حقیقت فرصت‌های بسیاری وجود دارد تا اسم و رسمی برای خود پیدا کنید و مشتریان بیشتری داشته باشید. بدین منظور می‌توانید از رسانه‌‌های مختلفی، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا ارسال پیامک‌ تبلیغاتی، کمک بگیرید.
بازاریابی پیامکی یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی است که در دسترس تجارت‌های مختلف قرار گرفته و بدون شک یک روش ثمربخش برای تبلیغ تمامی آنها، از جمله یک تعمیرگاه خودرو، می‌باشد. در ادامه، نگاهی به امکاناتی که یک گاراژ می‌تواند از پنل پیامک تعمیرگاه خودرو برای تبلیغات و ارائه خدمات خود استفاده نماید می‌پردازیم. 

 

 

 

کاربردهای سامانه های پیامکی برای تعمیرگاه خودرو :

۱- معرفی خدمات جدید تعمیرگاه خودرو
۲- اعلام زمان تکمیل تعمیرات و تحویل خودرو
۳- اطلاع رسانی تاخیر در تحویل خودرو به مشتری
۴- معرفی شعبه جدید به مشتریان با پنل پیامک 
۵- ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان با پنل پیامک
۶- ارسال پیامک برای مدت زمانی که کار آنها طول میکشد
۷- ارسال پیامک در هنگام ثبت سفارش یا درخواست تعمیر ماشین
۸- ارسال پیامک شرح جزیی از سرویس ها و قیمت های خود به مشتریان
۹- ارسال پیامک بنا به مناسبت های خاص
۱۰- ارسال پیامک اطلاعات مربوط به گاراژ یا دیگر جزییات تعمیرگاه تان
۱۱- برگزاری مسابقه و قرعه کشی با پنل پیامک در تعمیرگاه خودرو
۱۲- ماژول پاسخ زماندار برای قرار ملاقات و یادآوری سرویس ها
۱۳- دریافت نظرات مشتریان از خدمات تعمیر خودرو
۱۴- ارسال اخبار و رویدادها به مشتریان
۱۵- ارسال پیامک پیشنهادات ویژه به مشتریان
۱۶- راه اندازی کلوپ پیامکی با پنل پیامکی تعمیرگاه خودرو
۱۷- امکان استفاده از ماژول پاسخگوی خودکار پیامکی
۱۸- ارسال پیامک کوپن تخفیف به مشتریان
۱۹- اطلاع رسانی خبر های لحظه آخری
۲۰- اطلاع رسانی تخفیف ها به مناسبت ایام خاص
۲۱- کنترل پرداخت ها با پنل اس ام اس
۲۲- ارتباط قدم به قدم با مشتریان


ذخیره شماره مشتری : 

شما برای جذب مشتری بیشتر می‌توانید با استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل ، می توانید شماره موبایل مشتریان را از آنها دریافت نموده و در دفترچه تلفن سامانه پیام کوتاه خود ذخیره نمایید تا در هر زمان که برای اطلاع رسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان به آنها نیاز داشتید از طریق ورود به پنل و ماژول دفترچه تلفن، به آنها دسترسی داشته باشید .
علاوه بر آن می‌توانید با خرید اپراتور ۹۰۰۰ از سامانه پیامک برای مشتریان خود ارسال پیامک هم به صورت متنی داشته باشید هم صوتی و برای عبور از بلک لیست نیازی ندارید که خطوط خود را خدماتی کنید. 

 

 


نمایندگی سامانه پیامک شیراز : 
استفاده از پنل پیامک تعمیرگاه خودرو برای کسب‌ و کارهای تعمیرگاه خودرو و مکانیک ها تاثیر فوق‌ العاده‌ای دارد. چرا که در این حرفه ها بیشترین چیزی که برای مشتری اهمیت دارد، منظم بودن و آگاه بودن صاحب کار  از وضعیت است. با خرید پنل اس ام اس از سامانه پیامک  به تمام بخش‌ها نظم دهید و مشتری را از تماس‌های مکرر راحت کنید. همین کار به ظاهر پیش‌ پا افتاده زمین تا آسمان شما را در بازار رقابت جا به‌ جا می‌کند.

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۲۲:۲۷
sms reson

 رئیس جمهور روابط دو کشور ایران و عراق را فراتر از دو کشور همسایه دانست و افزود: ملت های ایران و عراق آرمان‌های مشترک دارند و به همین دلیل تلاش سنگین دشمنان مشترک ما نتوانسته خللی در روابط دو کشور ایجاد کند.

سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی نخست وزیر عراق، با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به دولت و ملت عراق، اظهار داشت: عراق قوی، مستقل، متحد، امن، آباد و پیشرفته نه تنها آرزوی ما است بلکه دستورکار اصلی میان دو کشور برای توسعه همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای است.

رئیس جمهور با قدردانی از دعوت نخست وزیر عراق برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه در بغداد، با بیان اینکه شرکت در این اجلاس را مغتنم می‌شماریم، خاطرنشان کرد: همواره از هر ابتکار و اقدامی که موجب تثبیت اوضاع در عراق و ارتقای نقش‌آفرینی این کشور در منطقه باشد حمایت کرده و حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ابتکار عراق در برگزاری اجلاس همسایگان دستاوردهای ملی و منطقه ای قابل توجهی به دنبال خواهد داشت، گفت: اولین دستاورد این اجلاس نمایش اقتدار عراق و بروز نقش‌آفرینی این کشور در منطقه خواهد بود و دومین دستاورد نیز کسب اقتدار برای خود منطقه است و اینکه کشورهای منطقه می توانند مسائل خود را حل و فصل کنند.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه قادر هستند نقشه راه دستیابی به امنیت، ثبات و صلح پایدار را با همکاری یکدیگر طراحی و اجرا کنند، گفت: دخالت بیگانگان در امور منطقه نه بستر ساز امنیت و ثبات است و نه زمینه ساز توسعه و پیشرفت.
رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: همانقدر که بر این باوریم با همه کشورها ارتباط و تعامل داشته باشیم، براین حقیقت که فقط کشورهای منطقه میتوانند برای سرنوشت منطقه تصمیم بگیرند، تاکید داریم.

وی همچنین با تاکید برضرورت حل مشکل یمن و توقف جنگ در این کشور، گفت: همه باید بدنبال توقف جنگ در یمن باشند و به حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود احترام بگذارند.
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن پروژه‌های مشترک دو کشور از جمله راه‌آهن شلمچه – بصره، اظهار داشت: اجرایی شدن توافقات و پروژه‌های مشترک می‌تواند به توسعه بیش از پیش روابط بویژه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران حسینی، ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر با پایان یافتن فراگیری کرونا، زمینه زیارت عتبات عالیات برای میلیون ها زائر فراهم شود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز دوره مسئولیت ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: سخنان ارزشمند شما در آیین تحلیف نقشه راه روابط با کشورهای منطقه و جهان بود.
نخست وزیر عراق با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در عملیاتی شدن توافقات دو کشور، گفت: تهران شریک حقیقی برای بغداد به حساب می‌آید و همواره در شرایط سخت در کنار دولت و مردم عراق بوده است.

الکاظمی با بیان اینکه امروز منطقه شاهد چالش‌های بزرگی است و حل این مسایل نیاز به حکمت، صبر و همکاری کشورهای منطقه دارد، گفت: بسیار امیدوارم که رئیس جمهوری اسلامی ایران را در اجلاس همسایگان عراق در بغداد زیارت کنم.
نخست وزیر عراق همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش، گفت: وظیفه تاریخی ما حمل پرچم و پیام امام حسین(ع) و همکاری و تلاش برای حل مشکلات و چالش‌هایی است که امروز با آن مواجه هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۳۰
sms reson

پنل پیامک ویژه تمامی مشاغل

24 مرداد 1400 291  0  0

تا حالا به این فکر کرده اید که پنل پیامک برای چه مشاغلی مناسب است و کدام یک از مشاغل بیشتر می‌توانند از طریق پنل پیامک جذب درآمد داشته باشند؟ اگر می خواهید به جواب این سوال برسید تا پایان این مقاله با پیام‌رسون همراه باشید.

 

 

 

پنل پیامک برای چه شغلی مناسب است ؟: 

همه ما با هرنمونه هنر و شغلی که داشته باشیم حتما مخاطب علاقه‌مند و نیازمند به آن هنر و شغل را خواهیم داشت . برای مثال اگر کسی در نواختن ساز مهارت داشته باشد و آموزش دیده باشد حتما مخاطب خود را دارد و  هستند کسانی که به نواختن ساز علاقمند باشند و برای یاد گرفتن نیاز به افرادی دارند که ساز مورد نظر آنها را بلد باشد .  پس شما برای اینکه بتوانید از راه هنر تان که نواختن ساز است  کسب درآمد داشته باشید حتماً باید بین مردم شناخته شوید .  اصلی‌ترین موضوع همین معروف شدن است  و اینکه مخاطبین هدف  شما را بشناسند و از مهارت شما در نواختن ساز مطلع شوند .

در این مرحله باید به فکر تبلیغات باشید که ما در این مقاله به شما بهترین روش تبلیغ یعنی ارسال پیامک را پیشنهاد می کنیم . ارسال پیامک از طریق پنل پیامک یکی از ساده ترین روش ها برای تبلیغ کسب و کار است و در عین سادگی پربازده نیز می باشد چرا که شما به هر شخص پیامک ارسال می کنید و از هنر و کارتان برای آنها به صورت مختصر توضیح می دهید . این گونه اگر فرد مورد نظر به نواختن ساز علاقه مند باشد حتما با شما تماس می گیرد و از جزئیات کار شما مطلع می شود . 

این یک مثال ساده در رابطه با یک شغل بود که با استفاده از پنل پیامک و ارسال پیامک می توانید هم هنر خود را معرفی کنید و هم از آن کسب درآمد داشته باشید . 

 

 

 

پیام رسون و پنل پیامک: 

در سایت سامانه پیامک شیراز مقاله هایی به ثبت  رسیده که در آن از مزایای پنل پیامک ویژه مشاغل مختلف از جمله هتل ها و یا برگزار کنندگان جشن ها یا فروشندگان گل و گیاه  و غیره نوشته شده است . در یک کلام بهتر است این را بگویم که استفاده از پنل پیامک و ارسال پیامک برای تمامی شغل ها مناسب است چرا که شما با کمترین هزینه بهترین نوع تبلیغ و پربازده ترین نوع تبلیغ را برای هنر و کسب و کار خود انتخاب کرده اید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۹
sms reson

 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: امروز در جلسه شورای عالی هواپیمایی ، تصمیمی در رابطه با گران شدن بلیت هواپیما گرفته نشد.
حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این بار هم در جلسه شورای عالی هواپیمایی تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیماها گرفته نشد گفت: این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی و نمایندگان ایرلاین ها و مسئولان سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد و در این جلسه مقرر شد بررسی های تخصصی تر و دقیق تری در رابطه با افزایش قیمت بلیت هواپیماها صورت گیرد.
او ادامه داد: بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما به جلسات آتی موکول شد و در این جلسه اعضای شورای عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت بلیت هواپیما قانع نشدند.
براساس این گزارش مقرر شده بود در این جلسه پس از حدود دو ماه از افزایش قیمت غیر قانونی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها بالاخره تکلیف این مسئله روشن شود. چرا که از ابتدای تیر ماه تا کنون ایرلاین‌های داخلی به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما تا بیش از ۳۰ درصد در مسیرهای داخلی کرده اند و تا کنون هیچ توضیحی در این زمینه نداده‌اند که البته برخی از ایرلاین ها این افزایش قیمت را قانونی عنوان کرده اند.
پس از حدود یک ماه از این اتفاق بالاخره نشستی میان وزیر راه و شهرسازی و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد. اما در جلسه گذشته وزیر راه وشهرسازی به ایرلاین ها و نمایندگان سازمان هواپیمایی تنها دستور داد تا کمیته‌ای کارشناسی برای بررسی قیمت بلیت هواپیما تشکیل و آنالیز هزینه ایرلاین‌ها و قیمت تمام شده هر ساعت صندلی پرواز محاسبه شود تا در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۴۰
sms reson

با پیام رسون در خانه بمانید

23 مرداد 1400 1  0  0

ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده که در تاریخ های مشخص در خانه هایتان بمایند و قرنطینه شوید .

این خبر امروز در تمامی رسانه ها و اخبارها به طور رسمی اعلام شده است .

 

 

 

یک پیشنهاد ویژه تا دوره قرنطینه برایتان آسان و پول ساز سپری شود .
در دوران قرنطینه بهترین فرصت است که کسب و کارتان را به مردم معرفی کنید چراکه مردم در روزهای تعطیل بیشتر وقت خود را با گوشی همراه سپری می‌کنند پس اگر می‌خواهید کسب و کارتان را به مردم معرفی کنید با خرید پنل پیامک از نمایندگی پیامک شیراز شروع به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید و خود را در اوقات فراغت مردم سهیم کنید تا  بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند و پس از پایان دوره قرنطینه به شما مراجعه کنند و مشتری وفادار شما شوند .

 

 

 

شما میتوانید با خرید پنل پیامک از سامانه پیامک شیراز به صورت های مختلف ارسال پیامک داشته باشید از جمله

ارسال پیامک بر اساس کد پستی

ارسال انبوه  پیامک به محله

ارسال پیامک منطقه ای

ارسال پیامک از روی نقشه 

همچنین می‌توانید با خرید اپراتور ۹۰۰۰ که در حال حاضر در تخفیف ماه محرم قرار دارد ،مشتری های بیشتری را جذب کنید چراکه اپراتور ۹۰۰۰ هم به صورت صوتی ارسال پیامک داشته هم به صورت متنی و برای عبور از بلک لیست نیازی به خدماتی شدن ندارد .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۳۷
sms reson

شغل پر درآمد با پیام رسون

10 مرداد 1400 561  0  0

کسب درآمد برای همه افراد بسیار مشکل شده است و اکثر خانواده‌ها برای اینکه بتوانند از مخارج زندگی بر بیایند سعی می کنند که همه افراد خانواده یک شغل داشته باشند و از آن طریق کمک خرج  خانواده شوند و یا اینکه در جستجوی شغل دوم هستند.  در این مقاله نمایندگی سامانه پیام کوتاه یک پیشنهاد ویژه برای افراد دارد که میتوانند با کمترین زحمت یک شغل پردرآمد داشته باشند .  اگر به دنبال شغل دوم هستید یا می خواهید در خانه بمانید و درآمد کسب کنید پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با پیام‌رسون همراه باشید. 

 

 

 

انواع مشاغل : 

همه افرادی که درآمد دارند یا به صورت آزاد کار می‌کنند یا به صورت دولتی و خصوصی مشغول یکسری فعالیت هستند که از طریق ارائه و فروش آن خدمات صاحب درآمد میشود. 

یک وجه مشترک میان شغل های  آزاد و دولتی و خصوصی وجود دارد آن هم مخاطبی است که با خرید خدمات از  شما ، باعث میشود شما کسب درآمد داشته باشید . پس خدمات شما نیاز به تبلیغات دارد.  تبلیغات انواع مختلفی دارد مثلاً تبلیغات از طریق رسانه‌هایی همچون تلویزیون یا رادیو یا بنرهای تبلیغاتی و پخش تراکت و غیره .

اگر از درامد  بالایی برخوردار باشید منطقی است که از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید چرا که هزینه زیادی را باید بابت آن پرداخت کنید . اما اگر درآمد پایینی دارید باید به دنبال تبلیغاتی باشید که از تعرفه پایینی برخوردار باشد و در عین حال پر بازده هم باشد .

 

نمایندگی سامانه پیامک یک شغل پردرآمد : 

تبلیغات پیامکی یکی از شغلهایی است که شما می توانید هم به عنوان شغل اصلی و هم به عنوان شغل دوم انتخاب کنید . در سال‌های اخیر تقاضا برای سامانه پیامکی در کشور به صورت قابل توجهی رشد داشته است و انواع مختلف تجارت ها شروع به استفاده از این رسانه برای تبلیغات خود کرده اند و دلیل آن  درآمد فوق العاده اش بوده است پس بدیهی است که در چنین شرایطی نیاز به عرضه ی سامانه پیامکی بیش از پیش احساس شود . 

فعالیت در زمینۀ ارسال پیامک وقت چندانی از شما نخواهد گرفت و با گذاشتن وقت مشخصی در روز می‌توانید به تدریج کاربران خود را افزایش داده و کار خود را توسعه دهید. بنابراین حتی لازم نیست شغل اصلی خود را کنار بگذارید و به راحتی می‌توانید در کنار آن به فروش پنل‌های اس‌ام‌اس بپردازید. همچنین برای شروع هیچ نیازی به ثبت شرکت وجود ندارد و می‌توانید فعالیت خود را از منزل آغاز کنید. اما مطمئنا با پیشرفت و توسعه کار می‌توانید شرکت خود را نیز تاسیس کرده و به صورت جدی‌تر این کار را دنبال کنید.

پس اگر به دنبال یک شغل مستقل و پر درآمد هستید، راه‌ اندازی یک سامانه ارسال اس ام اس می ‌تواند یک گزینه ی مناسب برای شما باشد. 

 

 

 

پیام رسون  ارائه دهنده سامانه پیامک :

شرکت اهورا اطلس فارس با تجربه بیش از ۱۰ سال در ارائه خدمات پنل پیامکی و خطوط عمومی و اختصاصی و خدماتی و اپراتور های مختلف از جمله اپراتور ۹۰۰۰ آماده ارائه پنل پیامکی به شماست و به شما کمک می کند تا با یادگیری در فروش پنل پیامکی بتوانید به کسب و کارتان رونق ببخشید و به شما اطمینان خاطر می دهد تا رسیدن به موفقیت در کنارتان خواهد ماند چراکه تعهد پیام‌رسون به مشتریان باعث شده که اهورا اطلس فارس به عنوان بهترین سامانه پیامک شیراز شناخته شود . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۰۲:۱۶
sms reson

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل ضمن هشدار در مورد هرگونه ماجراجویی و اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام گسیخته این رژیم در منطقه جلوگیری کند.

 «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: سخنان تحریف شده ای درباره حادثه کشتی مرسر استریت شنیدیم. اجازه بدهید چند کلمه در این باره عرض کنم. ما با خانواده های کسانی که عزیزانشان را در آن حادثه تأسف بار از دست داده اند، ابراز همدردی می کنیم.

وی افزود: بلافاصله بعد از این حادثه، مقامات اسرائیلی، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند.این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.

ارشادی ادامه داد: بدین منظور، آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می کنند. تقریبا ً بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسرائیل، ایران را متهم می کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می دهند.

وی گفت: مظلوم نمایی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای آنها است. هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت نیز بویژه پنهان کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است. 

وی اضافه کرد. تنها در کمتر از دو سال، این رژیم بیش از ۱۰ کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است.در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱، نخست وزیر سوریه اعلام کرد که ۷ نفتکش در مسیر خود به سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حوادث که اسرائیل عامل آنها بود، باعث کمبود جدی سوخت در سوریه شد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۱، رسانه های جریان اصلی گزارش دادند که اسرائیل حداقل بیش از ۱۰ کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت بودند، هدف قرار داده است.

وی افزود: در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱، یک نفتکش در سواحل سوریه مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت. سه سوری از جمله دو خدمه کشتی در این حمله کشته شدند. باز هم اسرائیل مسئول حمله بود. اینها تنها چند نمونه از ماجراجویی و فعالیت های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در دریاهای منطقه است.

نماینده ایران خاطرنشان کرد: چنین اعمال تروریستی و غیرقانونی امنیت دریانوردی را بطور جدی تهدید می کند، آزادی ناوبری را مختل می‌سازد و امنیت انرژی را به خطر می اندازد.

وی بیان کزد: همچنین اسرائیل به تجاوزات نظام مند و مستمر خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. این اقدامات غیرقانونی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. آخرین نمونه این اقدامات، حمله هوایی اخیر آن به لبنان است.

به گفته وی اینها نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است و نباید بدون مجازات باقی بماند.

ارشادی تصریح کرد: شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام گسیخته اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. شورا باید همچنین ثابت کند که در دام فریبها و اخبار ساختگی اسرائیل گرفتار نمی شود. 

وی افزود: همانطور که در نامه اخیرمان به رئیس شورای امنیت تأکید کردیم، ما اتهام بی اساس اسرائیل در مورد حادثه مرسر استریت را رد می کنیم. رژیم اسرائیل نمی تواند با سرزنش و متهم کردن دیگران رفتار بی ثبات کننده و سیاستهای شرورانه خود را لاپوشانی کند.این رژیم بیش از ۷ دهه منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.سلاح های کشتار جمعی آن همچنان کل منطقه را به خطر می اندازد.این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه است.

ارشادی ادامه داد: در عین حال، این رژیم تنها غیر عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در منطقه می باشد و فعالیتها و تأسیسات خطرناک آن نیز تحت پادمان جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد. این رژیم همچنان گستاخانه تهدید می کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد.دیروز، دوباره وزیر دفاع آن رژیم تهدید کرد که از زور علیه ایران استفاده خواهد کرد. 

وی بیان کرد: ایران در مورد هرگونه ماجراجویی و اشتباه محاسباتی هشدار می دهد.

ارشادی ادامه داد: در عین حال، ما در دفاع از خود و تأمین منافع ملی خویش تردید به خود راه نخواهیم داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۰۲:۱۵
sms reson

هشدارهای پزشکی با سامانه پیامک پیام رسون

7 مرداد 1400 1163  0  0

این روزها همه مردم دنیا در شرایط سختی به سر میبرند و بیماری کرونا باعث شده است که اکثر مردم جهان جان خود را از دست بدهند . 

در این شرایط یادآوری اینکه مردم چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنند خیلی ضروری است .

 

 

 

نمایندگی سامانه پیام کوتاه به مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین وزارت بهداشت پیشنهاد میکند که با خرید پنل اس ام اس از سامانه اس ام اس نکات بهداشتی و پروتکل ها را  روزانه برای مردم به صورت پیامک ارسال کنند و مردم را از وضعیت شهرشان مطلع کنند و یا اینکه با خرید اپراتور 9000 این نکات را گوش مردم برسانند و با هشدار هر روزه و با خبر کردن مردم از وضعیت نابسامان کرونا به آنها یاداوری کنند که در خانه ماندن بهترین راه جلوگیری از شیوع این بیماری است .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۷
sms reson

 «کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می‌خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.» این جملات حسن روحانی شاید بیشتر از هر چیزی پشت صحنه نبردی سخت را برای جلوگیری از گسترش فیلترینگ و کاهش پهنای باند اینترنت کشور نشان دهد. نمایندگان مجلس حتی اجازه ندادند که کار دولت روحانی رسما به پایان برسد و این روزها با طرح موسوم به صیانت به یک نگرانی عمومی میان مردم و کسب‌وکارها دامن زده‌اند. این طرح مجلس، آینده اینترنت و ارتباطات بین‌الملل کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و باعث موج جدیدی از نا‌امیدی در میان فعالان اقتصاد دیجیتال شده است.
 شاید اگر این طرح ۸ سال پیش مطرح می‌شد، هیچ‌وقت این قدر جنجالی نمی‌شد و تدوینگران طرح به‌راحتی می‌توانستند آن را تصویب و اجرایی کنند. درواقع گسترش و جهش دسترسی به اینترنت در گوشه و کنار کشور بوده که باعث شده تا حالا هر کسی در کشور به کلماتی مثل مسدود‌سازی، فیلترینگ و اینترنت ملی حساس باشد.
شاید خیلی‌ها یادشان نیاید، اما تا همین چند سال پیش اگر کاربر معمولی اینترنت بودید (یعنی اگر شرکت نداشتید) استفاده از اینترنت با سرعت بیشتر از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برایتان غیرممکن بود. درواقع سرعت اینترنتی که دیگر کسی این روزها حتی نگاهش هم نمی‌کند به‌نظر مسئولان آن زمان کافی بود.
افزایش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت را طی سال‌های اخیر می‌توان مهم‌ترین ویژگی در تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها دانست. محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در سال ۸۵ بود که در مقابل اعتراض‌های کاربران به کند بودن سرعت اینترنت بر این عقیده پافشاری داشت که سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای بسیاری از سازمان‌ها هم کافی است! مثال معروفی هم که زده می‌شد این بود که پهنای باند ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه برای مصارف کاربران اینترنت خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های ۵۰۰ صفحه‌ای هم مناسب است! در همان دوران هم کاربران به‌دنبال اینترنت پرسرعت‌تر بودند، اما فقط شرکت‌ها می‌توانستند با نامه‌نگاری و هزار دنگ و فنگ از سد اینترنت ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه بگذرند.
از زمانی که حسن روحانی ریاست‌جمهوری ایران را در دست گرفت، وعده دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای همه مردم در دستور کار خود قرار داد. به‌خاطر مشکلات زیرساختی گسترش فیبرنوری اما مهم‌ترین و شاید راحت‌ترین بستر گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت شبکه‌های موبایل بودند. بر این اساس در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ اپراتورهای اول و دوم یعنی همراه اول و ایرانسل اقدام به ارائه نسل سوم شبکه تلفن همراه در شهرهای بزرگ ازجمله تهران، مشهد و شیراز به‌صورت آزمایشی کردند. از سال ۹۴ به‌تدریج اشتیاق مردم برای دسترسی به این نوع اینترنت افزایش پیدا کرد.
براساس نتایج طرح آمارگیری استفاده خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۲ از مجموع خانواده‌های ایرانی تنها ۲۷.۸ درصد به اینترنت پهن‌باند (ثابت یا موبایل) در محل سکونت خود دسترسی داشتند. این روزها اینترنت نداشتن در محل زندگی برای خانواده‌ها مثل قطع شدن آب و برق شده است، اما همین ۸ سال قبل بیشتر از ۷۰درصد خانواده‌ها در خانه‌شان نمی‌توانستند به اینترنت (با موبایل یا ADSL) وصل شوند.

ضریب نفوذ: ۱۱۲ درصد
براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات اما در پایان دولت حسن روحانی ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کل کشور به بیشتر از ۱۱۲ درصد رسیده است. هم‌اکنون بیشتر از ۱۰میلیون کاربر به اینترنت پهن‌باند ثابت و بیشتر از ۸۴ میلیون کاربر به اینترنت پهن‌باند سیار دسترسی دارند و مشترک این نوع اینترنت هستند. در سال ۲۰۱۳ که حسن روحانی نخستین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد، براساس آمارهای جهانی میانگین سرعت دسترسی به اینترنت در ایران معادل ۰.۳ مگابیت بر ثانیه یا ۳۷ کیلوبایت بر ثانیه بوده است. شاید برای بچه‌های نسل جدید که حالا فیلم‌ها را آنلاین می‌بینند و آنلاین بازی می‌کنند، خنده‌دار باشد. درحال‌حاضر براساس آمار سایت Speedtest میانگین سرعت اینترنت موبایل در کشور به ۳۱مگابیت بر ثانیه رسیده است. میانگین سرعت اینترنت ثابت هم بیشتر از ۲۲ مگابیت بر ثانیه شده است که ما را به رقم میانگین ۲۶.۵ مگابیت بر ثانیه می‌رساند و این یعنی افزایش بیشتر از ۸۸ برابری سرعت دسترسی به اینترنت.

از فیلترینگ تا قطع اینترنت
محمدجواد آذری‌جهرمی زمانی گفته بود: «مدینه فاضله برخی قطع اینترنت است.»
هر چند اکنون هر کسی می‌تواند دیگر بدون دغدغه از عملکرد 2دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی انتقاد کند و ادعای عملکرد بهتری داشته باشد، اما واقعیت این است که رشد دسترسی به اینترنت در دوران این رئیس‌جمهور شکل گرفت؛ هر چند در همین دوران هم قطع اینترنت و پابرجا ماندن فیلترینگ هم رقم خورد و خاطرات تلخی را رقم زد. گروه‌های مختلفی تلاش کردند تا با فیلترینگ دسترسی مردم را به اینترنت محدود کنند. فیلترینگ تلگرام با ۴۵ میلیون کاربر ضربه بزرگی به اینترنت کشور زد و هیچ‌کس هم حاضر به رفع آن نشد. فیلترینگ توییتر بارها از سوی شخص روحانی مورد انتقاد قرار گرفت و حتی ۶ وزیر دولت او در اقدامی کم‌سابقه در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار رفع فیلتر این شبکه اجتماعی شدند که هیچ‌وقت به نتیجه نرسید.
حتی در اقدامی عجیب محمدجواد آذری‌جهرمی به‌خاطر مقاومت در برابر اجرای دستور فیلترینگ اینستاگرام به دادگاه فراخوانده شد تا مشخص شود که اینستاگرام به‌عنوان تنها پلتفرم مشهور جهانی چطور با مقاومت دولت باز مانده است.
«نکند امروز فضای مجازی خوب باشد و فردا که رأی آوردند، دنبال فیلترینگ باشند.»؛ این جمله حسن روحانی را شاید این روزها باید بار دیگر به‌خاطر سپرد و منتظر بود، دید دولت جدید و مجلس چه کاری برای گسترش دسترسی به اینترنت جهانی و سرعت آن انجام می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۶
sms reson