پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون



نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

بایگانی

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

دولت در اقدامی که چندان عجیب به نظر نمی‌رسد با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده است. از جمله دلایل این موافقت، تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل موثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاستگذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده اعلام شده است.

پیشنهاد تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در اوایل دولت دوازدهم و حدود پنج سال قبل با قید فوریت تقدیم مجلس شد و حتی با به کمک آمدن طرح تشکیل وزارت تجارت ارائه‌شده از سوی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با کش‌وقوس‌های زیاد به تصویب نرسید. اکنون دولت سیزدهم تصمیم گرفته است وزارت بازرگانی را دوباره احیا کند و گام‌های اولیه را برای اجرایی کردن این سیاست برداشته است.

استدلال طرفداران ایجاد وزارت بازرگانی تقریباً حول این محورها مطرح شده است. اینکه سیاست‌های تجاری و بازرگانی در وزارتخانه‌های صنایع و کشاورزی با رویکردهای ناهمگون و ناسازگار به صورت چندپاره اتخاذ نشود و ترتیبی اتخاذ شود تا سیاست‌های تجاری از یکپارچگی و سازگاری برخوردار باشد یک اصل منطقی و قابل دفاع است، ولی به نظر می‌رسد تشکیل این وزارتخانه با تصورات و انتظاراتی که درباره ماموریت آن مطرح شده است خود مشکلی بر مشکلات می‌افزاید و بخش زیادی از وقت تنگ دولت مستقر را مصروف کارهای شکلی و سروسامان دادن به آنها می‌کند؛ زیرا مشکلات مطرح‌شده عمدتاً ناشی از شرایط اقتصاد کلان و مشکلات موجود در روابط بین‌المللی و ارتباطات خارجی نظام بانکی کشور است.

با این حال به نظر می‌رسد دلیل اصلی اراده دولت برای احیای بازرگانی تنها یک دلیل است؛ کنترل قیمت‌ها. چون اگر به قصد کنترل قیمت نباشد، وزارت بازرگانی هیچ خاصیت دیگری ندارد. نه توان تحول در تجارت خارجی را دارد، نه سیاست‌هایش به سود مصرف‌کننده تمام می‌شود و نه قدرت مهار تورم را دارد. بنابراین وزارت بازرگانی نام غولی است که همزمان با اوج گرفتن تورم برای ترساندن بازار از شیشه سیاستگذار بیرون می‌‌آید. این تصور نادرست از قدیم در ایران رایج بوده است که گران‌فروشی تقصیر مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌هاست و اگر این جماعت متولی نداشته باشند مرتباً قیمت‌ها را بالا می‌برند. این سیاست خطا از اواسط دهه 50 در ذهنیت سیاستمداران شکل گرفت و تا امروز ادامه پیدا کرده است.

پایه‌گذاری خطای بزرگ 
وزارت بازرگانی با کارکردی که در پنج دهه گذشته برایش تعریف شده، نخستین‌بار در تیرماه 1353 شکل گرفت و به موجب مواد 1 و 5 قانون شکل‌گیری آن، مرکز بررسی قیمت‌ها به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به آن تعیین شد. در بند «ه» ماده 1 قانون تاسیس وزارت بازرگانی «نظارت و حفظ تعادل بهای تولیدات داخلی و کالاهای وارده به کشور و بررسی شرایط تولید و توزیع تا مرحله مصرف» از وظایف این وزارتخانه شد. اما چه اتفاقی در آن مقطع رخ داد که ساختار سیاسی را به فکر تاسیس وزارتخانه‌ای با عنوان وزارت بازرگانی ترغیب کرد؟

سال‌های واپسین دهه 40 اوج افتخار و اقتدار شاه بود. اقتصاد کشور به شکوفایی رسیده بود و در سایه این شکوفایی، صنایع کوچک و بزرگ زیادی ایجاد شد. چرخ اقتصاد می‌چرخید و به خیل عظیمی از مردم، نان و رفاه هدیه می‌داد. تورم به شکل حیرت‌آوری پایین بود اما در مقابل، رشد اقتصادی ایران برای سال‌های طولانی در دنیا نظیر نداشت. اما دو عارضه باعث شد نوار کامیابی‌های محمدرضا پهلوی قطع شود و حتی در سرنگونی‌اش نقش عمده داشته باشد؛ اولی عارضه دیکتاتوری و خود‌محوری شاه بود که پس از دهه۴۰ همچون غده‌ای رو به بزرگی نهاد و دیگری عارضه افزایش درآمدهای نفتی بود که همچون سرطان به جان اقتصاد ایران افتاد. شاه از آنجا که در اوایل دهه 50 دچار غرور و خود‌بزرگ‌بینی مفرط شده بود، گوش‌هایش را بست و به حرف هیچ دلسوزی گوش نداد. در مورد عارضه خود‌محوری و دیکتاتوری شاه، کنشگران سیاسی زیاد هشدار دادند اما او بی‌توجهی کرد و فضا را بست و جوانان زیادی را به زندان انداخت. در سال 1354 حزب رستاخیز صدها دانشجو را به عنوان تیم‌های ناظر برای نظارت بر قیمت‌ها به بازار فرستاد تا علیه محتکران مبارزه کنند. اتاق‌های اصناف یا دادگاه‌های صنفی که زیرنظر سازمان اطلاعات و امنیت کشور فعالیت می‌کردند، هزار تن از دکانداران را جریمه، پروانه کسب صدها تن را لغو و حداقل 800 دکاندار را به گذراندن زندان‌های طولانی محکوم کردند. این اقدامات جز نارضایتی بازاریان نتیجه‌ای نداشت. اصناف در اجرای این اقدامات، با دولت همکاری نکردند، در نتیجه وزیر بازرگانی وقت 17 تن از رهبران برجسته آنان را از عضویت اتاق اصناف تهران، برکنار و اکثر اتاق‌های اصناف را در سراسر کشور منحل کرد. فریدون مهدوی وزیر وقت بازرگانی، معاون حزب رستاخیز هم بود و بیش از هشت‌هزار واحد صنفی را به دادگاه کشاند و بسیاری از صاحبان صنایع را به شهرستان‌ها تبعید کرد. چنین رفتاری باعث دور شدن و ایجاد فاصله میان بازاریان و حکومت شد.

وقتی چنین جوی در سیاست ایجاد شد، شاه سعی کرد حساب مردم را از روشنفکران ناراضی جدا کند، بنابراین تصمیم گرفت برخلاف قانون برنامه و برخلاف نظر کارشناسان و اقتصاددانان، درآمدهای نفتی را به اقتصاد تزریق کند. شاه قصد داشت با تزریق درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور، روند توسعه را سرعت ببخشد اما غافل بود که چنین رویه‌ای می‌تواند عواقب اقتصادی و سیاسی زیادی داشته باشد. به هر حال از ابتدای دهه 50 درآمدهای نفتی ایران بیشتر شد و در سال 1352 به اوج رسید. شاه به حرف کارشناسان گوش نداد و این پول را به اقتصاد تزریق کرد. این پول تورم ایجاد کرد. در کوتاه‌مدت، رضایت خاطر نسبی در مورد فراوانی کالاهای وارداتی به وجود آمد و به قول دکتر علینقی عالیخانی، مردم رفته‌رفته داشتند به هیبت شیخ‌های عرب درمی‌آمدند. مصرف‌گرایی و تشدید واردات باعث بالا رفتن رضایت مردم در کوتاه‌مدت شد اما این سیاست‌ها رفته‌رفته اثر خود را از دست داد و شاه با مردمی مواجه شد که خواسته‌های زیادی داشتند.

شکست حتمی
واقعیت این است که اراده دولت سیزدهم بر این پایه استوار شده که این وزارتخانه را تاسیس کند تا در سال‌های باقی‌مانده از فعالیت خود با ابزارهای گوناگون نرخ‌ها را به اندازه‌ای که می‌خواهد کنترل کند اما این یک واقعیت است که شکست کنترل قیمت‌ها با روش‌هایی که وزارت بازرگانی انجام می‌دهد دلیل علمی دارد و ناشی از عدم توانایی این وزارتخانه نیست. دلیل آن است که اصولاً گرانی و تورم در مغازه یا کارخانه ایجاد نمی‌شود که آنجا مهار شود. تورم در کارخانه خلق پول ایجاد می‌شود که انحصاراً در اختیار بانک مرکزی است و گرانی نتیجه تورم است نه علت آن.

واضح است که سیاستگذاری نادرست اقتصادی منجر به افزایش دسته‌جمعی قیمت کالاها و خدمات و ایجاد التهاب در بازارها می‌شود اما دولت‌ها باز هم با تکیه بر ابزار فشار و تعزیرات حکومتی و بسیج به جنگ بازار برخاسته است. یعنی سیاستگذار که خود مسبب این بحران است، دارد تلاش می‌کند تا آثار و عواقب اشتباهات خود را با سرکوب و تنبیه بازار جبران کند و جوانان کشور را به جان بازار بیندازد. شاید ایران تنها کشور روی زمین است که موقع افزایش تورم، نگاه‌ها متوجه متولی بخش توزیع و تولید می‌شود نه بانک مرکزی. 
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۲۳:۱۶
sms reson

نمایندگی پنل اس ام اس شیراز را بیشتر بشناسید

1401-04-27 23:43:43 15  0  0

آن دسته از افرادی که به دنبال پیشرفت روز افزون و افزایش درآمد برای بالا بردن سطح رفاه خود و اطرافیانشان هستند بدون استثنا با نمایندگی پنل اس ام اس  آشنا هستند چرا که می دانند یکی از پیشرفته ترین راه ها برای تبلیغات اس ام اسی ، خرید پنل پیامک است .

اما یکی از سخت ترن تصمیمات در این کار اینست که برای تبلیغات اس ام اسی و خرید پنل پیامکی کدام سامانه پیام کوتاه را باید انتخاب کنیم . زیرا انتخاب سامانه پیامکی درست و مناسب است که می‌تواند شما را در مسیر موفقیت و رشد و بالا بردن سطح رفاه قرار دهد . پس قبل از انتخاب سامانه پیامکی و خرید پنل اس ام اس و شروع به تبلیغات اس‌ ام‌ اسی اول باید از مزایای یک سامانه پیامکی خوب مطلع شویم .

 

 

در زیر به چند نکته درباره مزایای که یک سامانه پیام کوتاه باید داشته باشد اشاره کرده ایم .

 

- داشتن اپراتورهای ارسال پیامک

- امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

- اخذ نمایندگی پیامک

- ارائه دهنده اپراتور پیام صوتی

- سامانه ارسال انبوه پیامک از روی نقشه

- ارسال پیامک بر اساس کد پستی

- ارسال اس‌ ام‌ اس منطقه‌ای

- ارسال انبوه پیامک به محله

- امکان خرید پنل پیامک ارزان

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه

- ارائه پیام کوتاه مفتی

- ارائه کمترین تعرفه پیامک

- پرسرعت ترین پنل پیامک

 

این موارد یک سری آیتم است برای اینکه قبل از خرید پنل پیامکی خود از سامانه پیام کوتاه به بررسی آن بپردازید و مطمئن شوید که سامانه پیامکی مدنظرتان قابل اطمینان میباشد .

 

 

 

پیام رسون :

نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز در سال ۹۰ در یکی از دفاتر اسناد در شیراز به ثبت رسیده است و به همین دلیل است که همیشه سامانه پیام کوتاه را با پیشوند شیراز (سامانه پیام کوتاه شیراز )به کار میبریم چرا که به اصالت و شیرازی بودن خود می بالیم.

 

نمایندگی پیام کوتاه در شیراز فعالیت خود را شروع کرده و در اوایل کار خود فقط ارسال پیامک تبلیغاتی در شیراز و اس ام اس تبلیغاتی در شیراز را انجام می‌داد و رفته رفته با پشتکار و متعهد بودن به کار و ارائه بهترین پنل پیامک شیراز توانست شهرتی پیدا کند که هم اکنون زبان زد تمامی مردم ایران باشد .

 

ما در سامانه پیامک پیام رسون با تبلیغات اس ام اسی پر بازده و هدفمند برای مشتریان خود ، افزایش درآمد ایجاد می کنیم و با گرفتن کمترین تعرفه پیامک از مشتریان و ارائه خطوط اختصاصی _خدماتی  به کاربران (اعم  از اشخاص حقیقی و حقوقی) جهت ارسال پیامک تبلیغاتی به بلک لیست ، توانسته ایم  امروزه به عنوان ارائه دهنده بهترین پنل پیامک در ایران معرفی شویم و هر جا که صحبت از اس ام اس مارکتینگ باشد شرکت اهورا اطلس فارس در صدر بهترین ارائه دهنده پنل پیامک قرار می‌گیرد. 

 

 جهت خرید پنل اس ام اس شیراز از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۲۳:۱۵
sms reson

گفته شده دونالد ترامپ در زمان خدمتش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا هدیه‌اش به محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند را اینگونه توصیف کرده بود: «من او را از مخمصه نجات دادم» به نظر می‌رسد هدیه بایدن به ولیعهد سعودی بسیار بزرگتر بوده است."

پایگاه هافینگتون پست در گزارش خود در خصوص تبعات سفر اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان نوشت: « اما روز جمعه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این شاهزاده عربستانی هدیه‌ای حتی بزرگتر از آنچه ترامپ می‌توانست به او بدهد اعطا کرد: آسیب ناپذیری.

بایدن در خانه ولیعهد با خوش و بش و کوبیدن مشت‌ها به یکدیگر ، با بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد؛ امری که بلافاصله در رسانه‌های جهانی خبرساز شد؛ نشستی برگزار شد که علی الظاهر او را  همتای رئیس جمهور آمریکا نشان داد؛ در حالی که کاخ سفید تاکید داشت که بایدن عمدتا تنها با ملک سلمان پادشاه عربستان تعامل دارد.

بر اساس گزارشها هر دو نفر و تیم‌های همراهشان فریاد یک خبرنگار خطاب به آنها که "بایدن آیا عربستان هنوز هم مطرود است؟" را نادیده گرفتند.

رویکرد بایدن در قبال این ولیعهد عربستان، حس عادی بودن روابط آمریکا و عربستان را منتقل کرد؛ موضوعی که بن سلمان از سال ۲۰۱۸، زمانی که با عصبانیت جهانی و خشم بی‌سابقه واشنگتن نسبت به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی الاصل واشنگتن پست، توسط عوامل سعودی در مأموریتی به دستور خودش مواجه شد آن را جستجو می‌کرد. ترامپ قبلا بارها از این ولیعهد عربستان دفاع کرد، اما فشارهای عمومی او را مجبور کرد به برخی از حمایت های آمریکا از عملیات نظامی عربستان در یمن پایان دهد و سناتورهای هر دو حزب اصلی کنگره نیز به قطعنامه‌ای برای محکومیت ولیعهد عربستان رای مثبت دادند.

آغوش بازی که جمعه به نمایش گذاشته شد، پیام بازپروری تمام و کامل ولیعهد عربستان ملقب به "ام.بی.اس" ارائه کرد.

بایدن و متحدانش، از جمله تقریباً همه دموکرات‌های ارشد، سال‌ها به سرزنش ترامپ به خاطر جلوگیری از اعمال پاسخگویی در قبال پرونده قتل خاشقجی و نادیده گرفتن سایر رفتارهای نگران‌کننده ام.‌بی.‌اس، مانند ربودن نخست‌وزیر لبنان و راه‌اندازی یک عملیات سرکوبگری داخلی شرورانه پرداختند. بایدن در زمان تبلیغاتش در مقام نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا وعده داده بود که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری " عربستان را برای انجام اقدامات مسئولانه تحت فشار قرار داده و عواقبی را برای اقدامات بی‌ملاحظه این کشور تحمیل کند." هنگامی که بایدن همزمان با روی کار آمدن اکثریت دموکرات در هر دو مجلس کنگره آمریکا به قدرت رسید، عربستانی ها او را جدی گرفتند و خواستند امتیازاتی بدهند و در این راستا برخی از مخالفان را آزاد کردند و برای پایان دادن به عملیات وحشیانه خود در یمن اقدام کردند.

اگرچه این ولیعهد عربستان از ارتباطات تجاری، لابی گری و دیپلماسی با برخی مقامات خودکامه همتا با خودش استفاده کرد تا جایگاه خود را در سطح جهانی تا حدودی احیا کند، اما به نظر می رسد هنوز در برابر انتقاد از جانب مهم ترین شریک خود یعنی آمریکا آسیب پذیری داشت.

قانونگذاران، فعالان و تحلیلگران حوزه سیاست خارجی که حامی اصلاح روابط آمریکا و عربستان بودند، فرصتی بی سابقه برای پیشرفت در دولت بایدن مشاهده کردند. آنها بر این باور بودند که دولت بایدن می‌تواند با محدودتر ساختن هر چه بیشتر فروش تسلیحات و ارائه سایر حمایت های نظامی، تعهداتی ملموس را از جانب عربستان از بابت احترام به حقوق بشر اخذ کرده و در ادامه ابعاد درگیری آمریکا در تنش‌های خاورمیانه را کاهش دهد.

پاییز گذشته ناامید شده بودند. به نظر می رسید بایدن به آخر کار تمایل خود برای به چالش کشیدن ریاض و سیاست تاریخی کشور خودش در نادیده گرفتن سوء استفاده‌های عربستانی‌ها رسیده است. رئیس‌جمهور آمریکا با انجام سفر اخیر خود به ریاض به وضوح نشان داد که به دنبال تغییر اساسی در وضعیت مربوط به عربستان نیست.

این اتفاق برای فعالان در عربستان سعودی و فلسطین که به بایدن باور داشتند، شوک آور بوده است. آنها احساس می کنند کاملا رها شده‌اند.

انتخاب بایدن در انجام این اقدام، او را متمایز از دموکرات‌های ارشد کرده و ولیعهد عربستان را تقویت می‌کند: مهم‌ترین جبهه متحد نیروهای مخالف با سیاست دچار چند دستگی شده است و به نظر می‌رسد او علناً منتقدانش را دور زده و در ازای آن تقریباً چیزی به آنها نداده است.

در همین حال، بایدن ممکن است به زودی تسلیم خواسته‌های بیشتر بن سلمان شود. یک منبع منسوب به کنگره آمریکا به هافینگتون پست گفت که به نظر می رسد دولت بایدن در آستانه لغو ممنوعیت یک ساله خود بر فروش تسلیحات تهاجمی به عربستانی ها قرار دارد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۱ ، ۲۳:۳۷
sms reson

آشنایی با دستیار مجازی با پیام رسون

1401-04-13 02:48:37 31  0  0

تا به حال شده که بر اثر کار زیاد و فشار کاری به این فکر کرده باشید که ای کاش کسی بود تا کارها را با او تقسیم می کردید و می توانست به شما کمک کند تا شما بتوانید به وظایف مهمترین رسیدگی کنید .

این شخص می تواند همان دستیار مجازی باشد که امروز به لطف کسب و کارهای کوچک و بزرگ و آنلاین شاپ ها بسیار باب شده است و توانسته خیلی از افراد را با اینکه در خانه خودشان هستند صاحب درآمد کند .

در این مقاله قصد داریم شما را با دستیار مجازی بیشتر آشنا کنیم و از وظایف و نحوه عملکرد آن صحبت کنیم پس تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

دستیار مجازی کیست؟: 

اصطلاح دستیار مجازی یا دورکاری به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت شکل گرفت و امروز بسیار محبوب شده است اما نباید از اسم آن که مجازی است این برداشت را داشته باشیم که حتما این افراد دور از کار و محیط کار هستند و لزومی برای حضورشان در محل کار نیست و این موضوع میتواند توافقی باشد بین دستیار مجازی و کارفرما.

دستیاران مجازی بیشتر برای مشاغل آنلاین مناسب است اما با وجود این خیلی از مشاغل کوچک و بزرگ دیگر از دستیار مجازی برای تنظیم قرار ملاقات ها ، تماس تلفنی ، برنامه ریزی و غیر استفاده می کند.

 

 


وظایف و روش کار دستیار مجازی به چه صورت است؟:

اگر نگاهمان را کمی وسیع تر کنیم متوجه می‌شویم که امروزه دستیاران مجازی کارشان برجسته تر از گذشته شده است و همین موضوع سبب شده تا استارتاپ‌ها به دفاتر مجازی اعتماد بیشتری کند .

دستیار مجازی همانند یک پیمانکار مستقل است که نیازی نیست کارفرما برای آن مالیات یا بیمه را پرداخت کند .دستیار مجازی به دلیل آنکه در محیطی مشخص نیست تا کار کند از او انتظار می‌رود تا هزینه کامپیوتر و تجهیزات شخصی خود مثل نرم افزار های متداول و سرویس اینترنت را خودش فراهم و پرداخت کند. 

وظایف دستیار مجازی مربوط می شود به قراردادی که با کارفرما بسته است که می تواند انجام کارهای اداری و دفترداری باشد یا اینکه به طور مرتب در شبکه‌های اجتماعی باشد و یا برای وبلاگ مقاله بنویسد .

 

مزایای استفاده از دستیار مجازی:
استخدام دستیار مجازی برای کارفرما مزایایی دارد که در زیر به توضیح هر یک می پردازیم.

 

1- صرفه جویی در هزینه ها
استخدام دستیار مجازی تقریباً سه برابر ارزان‌تر از استخدام یک کارمند تمام وقت است. در حقیقت ، یک دستیار مجازی می تواند سالانه ۷۸ درصد هزینه های عملیاتی شما را پس انداز کند .اگر یک کارمند تمام وقت استخدام کنید ، نه تنها حقوق بلکه موارد زیر را نیز باید پرداخت کنید :

- مالیات
- روزهای بیماری، دوران نقاهت
- مرخصی تعطیلات
- غرامت کارگران
- مزایای پزشکی / دندانپزشکی
 

 

 

2- پرداخت براساس ساعات کاری
وقتی یک دستیار مجازی استخدام می کنید ، فقط باید برای ساعاتی که آنها به طور فعال برای شما کار می کنند پرداخت کنید. در حقیقت ، ۸۷.۷ درصد دستیاران مجازی به صورت ساعتی مزد می گیرند.

علاوه بر این ، می توانید از یک ابزار مدیریت زمان استفاده کنید تا دقیقاً براساس میزان کار مزد دهید.

 

3- افزایش بهره وری

یک روز کاری استاندارد ۸ ساعته ، یک کارگر معمولی کمی کمتر از ۳ ساعت کار مفید انجام می دهد، اما دستیاران مجازی متفاوت عمل می کنند و بدون حواس پرتی از محیط اداری ، قادر به تمرکز و اختصاص زمان برای انجام وظایف خود هستند. از آنجا که دستیاران مجازی خود اشتغال هستند ، هدف شماره یک آنها رضایت مشتری است. 

 

 

پیام رسون :

دستیار مجازی یک دارایی با ارزش برای مشاغل و شرکت های کوچک است . صاحبان مشاغل کوچک کارآفرین هایی هستند که باید مدیریت کارهای خود را به طور موثر انجام دهند و بیشتر بر فعالیت هایشان متمرکز شوند تا سریعتر به پیشرفت برسند .

سامانه پیام کوتاه شیراز نیز در ابتدای فعالیت خود از دستیار مجازی استفاده کرده است و توانسته با کمک این دستیاران امروزه محبوبیت دوچندانی نسبت به دیگر نمایندگی های پیامک داشته باشد. 

پیشنهاد ما به شما همراهان همیشگی پیام رسون این است که در راه اندازی مشاغل خود علاوه بر استفاده از پنل پیامکی میتوانید از نیروهای انسانی هم به عنوان دستیار مجازی استفاده کنید و یا آنکه کارهای مربوط به پنل پیامک و نمایندگی پیامک ،تبلیغات پیامکی را به دستیار مجازی خود بسپارید و در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان زودتر به هدف برسید. 


شما عزیزان اگر قصد خرید پنل پیام کوتاه را دارید می توانید به سایت سامانه پیامک پیام رسون مراجعه کنید و از همان قسمت پنل پیامک خود را خریداری کنید  .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۱ ، ۲۳:۲۴
sms reson

وقتی درباره بازار مسکن صحبت می‌شود، در واقع درباره بیش از 80درصد ثروت ایرانیان بحث می‌شود. بازاری که ذی‌نفعان زیادی در آن حضور دارند و اهداف متفاوتی را پیگیری می‌کنند. بازار املاک و مسکن بر خلاف برخی سیاستگذاری‌های خطی و بخشنامه‌های دستوری دولت از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است. باید توجه داشت که در این بازار واردات، افزایش تعرفه و... نقشی ندارد و بیشتر مصالح مرتبط با ساخت مسکن نیز در داخل کشور موجود است. از این منظر مقاومت این بازار در برابر تحریم‌های اقتصادی از سایر بازارها بیشتر است. بنابراین مشکلاتی که امروز در حوزه مسکن (اجاره، خرید و...) به چشم می‌خورد، ارتباطی با تحریم‌های اقتصادی ندارد و بیشتر برآمده از سوءمدیریت‌های مسوولان اجرایی است. اما 4تیپ مختلف در جامعه ایرانی، مطالبات خود را از بازار مسکن جست‌وجو می‌کنند. 4تیپ «مقتصد صرفه‌جو»، «رفاه‌گرا»، «سوداگر» و «سرمایه‌گذار» که هر کدام رویکرد متفاوتی را از این بازار دنبال می‌کنند. مقتصد صرفه‌جو، کسی است که خانه ندارد و مستاجر است، بنابراین رویای خرید خانه‌ای حداقلی را در سر می‌پروراند. استراتژی این فرد با راهبرد فرد «رفاه‌گرا» که یک خانه یا دو خانه و بیشتر دارد و تلاش می‌کند که برای سرمایه‌گذاری یا هر عمل دیگری خانه بعدی را تهیه کند، متفاوت است. سوداگر هم کسی است که دسترسی به منابع خوبی دارد، به سرعت وارد بازاری می‌شود و سریع‌تر از آن بازار خارج می‌شود و سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان، منفعت زیادی را کسب کند. سرمایه‌گذاران نیز جریاناتی هستند که به صورت حرفه‌ای در ساخت‌وساز و خرید و احداث مراکز اداری، تجاری و مسکونی و...مشارکت دارند. این تیپ افراد درآمدهای نجومی را هدف قرار می‌دهند و به کمتر از آن راضی نیستند. از سال 74 خورشیدی 5دوره رونق و رکود را پشت سر گذاشته‌ایم. دوره‌هایی که شاید تطبیقی با هم نداشته باشند و در برخی برهه‌ها دوره رونق طولانی‌تر و دوران رکود آرام‌تر هستند .

اما بر اساس یک اصل کلی، بعد از هر دوره رونقی، دوره رکودی از راه می‌رسد.چرخه اصلی و بنای عمده بازار املاک؛ 1) چرخه ایجاد پس‌انداز در دوران رکود، 2) تجمیع ثروت، 3) خرید با روش‌های رهن و ایجاد بدهی است. در نهایت با ورود مجدد به رکود بازتعریف دوباره این چرخه در سال‌های بعد. در اقتصاد ایران نرخ بهره حقیقی یکی از گزاره‌های مهم در بخش‌های مختلف اقتصادی است. در 30سال گذشته در 10سال نرخ بهره حقیقی مثبت و 20سال از این مدت، شدیدا منفی بوده است. بازار مسکن نسبت به نرخ بهره حقیقی که مابه‌التفاوت میان نرخ بهره بدون ریسک و تورم سالانه در کشور است، واکنش کاملی نشان می‌دهد و زمانی که نرخ بهره حقیقی در ایران مثبت بوده (مانند سال‌های 92، 93، 94) بازار مسکن در رکود بوده است. بنابراین تغییرات در نرخ بهره می‌تواند نشان دهد چه زمانی بازار مسکن به سمت رکود حرکت می‌کند. با این توضیحات می‌توان گفت نرخ دلار تعادلی در اقتصاد ایران طی سال جاری 32، سال 1402، حدود 40هزار تومان و بالاتر است.این موارد به ما می‌گوید که طی بازه زمانی تقاضا برای خرید مسکن و گران‌تر شدن نرخ مسکن تداوم خواهد داشت. در برابر این واقعیت‌های اقتصادی، دولت چه راهبردی را تدارک دیده است؟ دولت از طریق بخشنامه‌های دستوری تلاش می‌کند نرخ مسکن اجاره‌ای را مهار کند. تجربه ثابت کرده است که چنین بخشنامه‌هایی، کمکی به مردم نمی‌کند. دولت از سوی دیگر اعلام کرده که برای هر سال یک میلیون مسکن خواهد ساخت که در سال نخست هیچ مسکنی ساخته نشده است.اغلب کارشناسان هم اشاره می‌کنند دولت در تحقق این وعده‌ها توفیقی نخواهد داشت. بنابراین در شرایطی که چشم‌انداز پیش روی مسکن در افق مقابل از جهش بالا حکایت می‌کند، دولت اقدام قابل توجهی برای مواجهه با این شرایط صورت نداده و این خطرناک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۱ ، ۱۳:۵۸
sms reson

تخفیف عید تا عید پیام رسون

1401-04-16 13:47:13 2  0  0

اگر از دنبال کنندگان و همراهان همیشگی نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون باشید حتما میدانید که تیم ما در پیام رسون به مناسبت های مختلف روی پنل پیامکی و اپراتورهای خود تخفیف می‌گذارد تا تمام کسانیکه می‌خواهند از پنل پیامکی برای کسب و کارشان استفاده کنند از این فرصت ها استفاده کنند و خرید پنل اس ام اس ارزان داشته باشند .

 

 


لذا در بین تمامی این تخفیف ها بیشترین تخفیف شامل روزهای مابین عید قربان و عید غدیر می‌باشد که به آن تخفیف عید تا عید پیام رسون می‌گوییم .
در این جشنواره شما می‌توانید پنل پیامکی خود را به صورت پیام کوتاه مفتی دریافت کنید و به ارزان ترین شیوه تبلیغات خودتان را انجام دهید.

 

 

پیام رسون : 

شما عزیزان اگر برای کسب و کارتان میخواهید از پنل پیام کوتاه که یکی از بهترین روش های تبلیغ در بازاریابی امروزه هست ، استفاده کنید میتوانید با مراجعه به سایت سامانه پیامک شیراز و درخواست پنل پیامک سفارش خود را ثبت کنید و از این فرصت ویژه بهترین بهره را ببرید چراکه تخفیف عید تا عید سامانه پیامک روی تمامی اپراتور ها از جمله اپراتور  9000 و تمای پنل های پیامک میباشد .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۱ ، ۱۳:۵۷
sms reson

مدیران مدرسه و پنل پیامکی پیام رسون

1401-03-30 23:52:22 244  0  0

بعد از سپری کردن دو سال از بیماری کرونا ، امسال دوباره مدارس  شروع به بازگشایی کردند و طبیعی است که اگر بخواهیم شرایط را مانند قبل کنیم کمی دشوار است . به‌همین‌دلیل مدیران و معلمان مدارس نیازمند یک برنامه ریزی درست و منظم می باشد که بتوانند همانند قبل اطلاعاتی از قبیل : زمان شروع ثبت نام ، زمان حضور برای سنجش دانش آموزان ، زمان و محل برگزاری امتحان ورودی به مدارس هوشمند ، و ... را به راحتی به اولیا اطلاع دهند .

پنل پیامکی یکی از بهترین گزینه ها برای مدارس میباشد . با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم که چه چیزی باعث شده تا پنل اس ام اس یک ابزار ضروری و لازم برای مدارس باشد .

 

پنل اس ام اس :

اگر جزو دنبال کنندگان سامانه پیام کوتاه شیراز باشید حتماً اطلاعات دارید که پنل اس ام اس چیست و چه کاربردهایی دارد چرا که ما در سایت سامانه پیامک پیام رسون در چندین مقاله به توضیح کامل و جامع در مورد پنل اس ام اس پرداخته ایم  اما اگر بخواهیم در این مقاله در یک جمله کوتاه پنل پیام کوتاه را تعریف کنیم باید بگویم که ( پنل پیام کوتاه یک ابزار قدرتمند است که به شما امکان ارسال و دریافت پیامک هم به صورت انبوه و هم به صورت تفکیک شده را می دهد و این ساده ترین و اصلی ترین قابلیت یک پنل پیامک کوتاه می باشد .)

 

 

 

پنل اس ام اس ویژه مدارس : 

حال این ارسال و دریافت پیامک چه کمکی می تواند به مدارس بکند ؟ ارتباط بین مدارس و اولیا و دانش آموز باید در طول سال مداوم و موثر باشد . برای مثال در طول تعطیلات تابستانه مدارس می‌توانند با ارسال پیامک به والدین یک روز و یک ساعت مشخص را اعلام کنند تا به مدرسه بیاید و دانش آموز را ثبت نام کنند و از شلوغی و همهمه در مدرسه جلوگیری کند و یا آنکه مدارسی که برای ثبت نام دانش آموز ابتدا امتحان ورودی برگزار می کند ، می توانند زمان را به اولیا اطلاع دهند و در صورت قبولی دانش آموز با ارسال پیامک این قبولی را اطلاع رسانی کند .

این تنها بخشی از قابلیت‌های پنل پیام کوتاه در تابستان بود. اما در طول سال تحصیلی خیلی اتفاق ها و رویدادها هستند که پنل اس ام اس می تواند یک ابزار قدرتمند و هوشمند در کنار کارکنان مدرسه همراه و همیار آنها باشد . برای مثال مسئولین می توانند هرگونه تغییر از جمله تعطیلی مدرسه ، تغییر ساعت کلاسی ،  روزهای حضور برای کلاس های جبرانی ، نمرات ، تاخیر سرویس و یا هر چیز دیگر را با پنل پیامک و ارسال پیامک به والدین اطلاع رسانی کنند .

این کاربرد های پنل پیامک می تواند برای مدارسی باشد که شناخته شده هستند اما در کنار آن مدارسی که تازه افتتاح شده اند علاوه بر قابلیت های بالا برای ثبت نام و ورودی های جدید می توانند مدرسه و آموزشگاه خود را نیز معرفی کنند و از ویژگی هایی که در این مدرسه می باشد با یک پیامک به مردم اطلاع دهند .

 

 

 

ساده و پر کاربرد :

اگرچه استفاده از پنل پیامک برای مدرسه خیلی ساده به نظر می رسد اما بسیار کاربردی تر از هرگونه حضور و جلسه های اولیا و مربیان میباشد چرا که خانواده ها با کمتر شدن تعداد فرزندان شان حساسیت بیشتری روی تحصیلشان دارد و حاضرند برای پیشرفت فرزند خود هر کاری را انجام دهد . پس مدرسه می توانند با خرید پنل اس ام اس ارزان همه اطلاعات از جمله کلاس های فوق برنامه ، جذب بهترین اساتید ، انتخاب مشاوران مناسب و غیر را با اولیا در میان بگذارند .

 

پیام رسون :

پنل اس ام اس برای مدارس کاربرد و قابلیت های زیادی دارد و می‌توان ادعا کرد که کاربردهای آن در مدارس خیلی بیشتر از سایر حوزه ها و کسب و کارها می باشد .

شرکت اهورا اطلس فارس با سالها سابقه در ارائه پنل پیامکی و تمامی مشاغل اعم از مدارس و آموزشگاه ها توانسته در این راه کمک شایانی به مدیران مدرسه کند و با ارائه بهترین مشاوره ها محبوبیت زیادی را در بین ناحیه های ۲ و ۳ پیدا کند . لذا بازگشایی دوباره مدرسه ها پیشنهاد می کنم که اگر مدیر مدرسه هستید و یا آموزشگاه دارید حتما از این ابزار قدرتمند استفاده کنید و پیشرفت روز افزون خود را مشاهده کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۱ ، ۱۵:۲۵
sms reson

بانک مرکزی به پشتوانه مجوزهای شورای اقتصادی سران قوا، توانست با استفاده از منابع ارزی موجود در بازار و بدون ارزپاشی از ذخایر ارزشمند کشور، التهابات هفته‌های گذشته را با آرامش جایگزین کند.
 
نرخ ارز در کشور ما از دو عامل تورم داخلی و مسائل سیاسی بین‌المللی اثرپذیری ویژه‌ای دارد. در حوزه اقتصادی، سیل نقدینگی که از سال‌ها قبل به جریان درآمده، تورم مزمنی را در اقتصاد ایران شکل داده است که دولت سیزدهم برای مقابله با آن سیاست‌های هدایت اعتبارات به سمت تولید و کنترل متغیرهای پولی همچون پایه پولی و اضافه برداشت بانک‌ها را در دستور کار قرار داده است.
در کنار مسائل اقتصادی، تحولات سیاسی بین‌المللی نیز همواره بر بازار ارز ما اثرگذار بوده که طی ماه‌های اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. سیاسی‌کاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران و صدور قطعنامه علیه کشورمان در اثر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، علاوه‌بر تیره کردن آینده مذاکرات احیای برجام، بستری برای جو‌سازی اتاق‌های معاملات مجازی دلار و سودجویی آنان فراهم نمود.
در پی این تحولات، در هفته‌های اخیر موج تقاضای گذرایی در بازار شکل گرفت و نرخ دلار هم تحت‌تأثیر همین فضا، با شکست سقف تاریخی ۳۲ هزار تومان به طور موقت وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد. برخی تحلیلگران هم‌راستا با نوسان‌گیران در مواجهه با موج جدید تقاضا مدعی شدند دلار نرخ‌های خیلی بالاتری را خواهد دید اما شرایط آن‌طور که فکر می‌کردند پیش نرفت.
افزایش اختیارات بانک مرکزی
همزمان با اتفاقات جدید، شورای هماهنگی سران قوا هم اختیارات جدیدی به بازارساز داد تا قدرت مانور بانک مرکزی را در بازار ارز بیشتر شود.
بلافاصله پس از جلسه سران قوا، بانک مرکزی دست ‌به ‌کار شد و ضمن برگزاری جلسه مشترک با صرافی‌های بزرگ کشور در روز یکشنبه ۲۲ خردادماه، اعلام کرد از این ‌پس خرید ارزهای صادرکنندگان از سوی صرافی‌ها مجاز است.
این خبر واکنش‌های بسیار خوبی در پی داشت؛ هم صادرکنندگان از برداشته شدن محدودیت در مقابل عرضه ارزهای خود استقبال کردند و هم فعالان اقتصادی از تقویت سمت عرضه بازار ارز و فراوانی ارز و تعدیل قیمت‌ها در بازار خوشحال شدند.
روان‌‌سازی معاملات
البته در این ‌بین صرافی‌ها گلایه‌ای داشتند مبنی بر اینکه بین توان خریدوفروش ارز تناسب وجود ندارد. یعنی آنها مجاز بودند هرچقدر که می‌خواهند ارز صادرکنندگان را بخرند، اما تنها می‌توانستند ذیل سرفصل‌های تعریف شده، تا سقف دو هزار دلار به هر نفر بفروشند.
بانک مرکزی در پاسخ به این مطالبه دست ‌به ‌کار شد و اعلام کرد که از این پس صرافی‌ها می‌توانند ارزهای مازاد خود را در بازار متشکل ارزی به همکاران خود بفروشند. به همین منظور با گشایش نمادهای دلار و یورو در بازار متشکل ارزی از روز دوشنبه 30 خردادماه، امکان معامله ارز بین صرافان فراهم شد که در روان‌‌سازی معاملات ارز نقش بسزایی داشت.
افزایش ساعت کار بازار متشکل
بانک مرکزی برای راحت کردن خیال معامله‌گران بازار ارز، ساعت کاری بازار متشکل را نیز افزایش داد.
در همین رابطه مدیریت بازار متشکل معاملات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بازار متشکل ارزی روزهای تعطیل و پنجشنبه و جمعه نیز دایر است.
در این اطلاعیه به کارگزاران عضو این بازار اعلام شد بازار متشکل ارزی تا اطلاع ثانوی در تمام روزهای هفته اعم از پنجشنبه و جمعه تا ساعت 18 فعالیت خواهد کرد.
بازگشت آرامش
پس از اجرای مجموعه تصمیماتی که ذکر شد، نرخ دلار خیلی زود در بازار آزاد از کانال 33 هزار تومان عقب نشست و در کانال30 تا 31 هزار تومان آرام گرفت. البته نرخ توافقی خرید دلار بین صادرکنندگان و صرافان از این ارقام هم پایین‌تر رفت و به کانال 29 هزار تومان رسید.
در این باره کامران سلطانی‌زاده، رئیس‌کانون صرافان ایران به خبرگزاری فارس گفت: «روز چهارشنبه در بازار متشکل و رسمی ارز، ‌بر اساس توافق بین فروشنده و خریدار هر دلار از 29 هزار و 300 تا 30 هزار و 100 تومان معامله می‌شود.» 
به گفته سلطانی‌زاده، «ارز مسافری هم به نرخ هر دلار 27 هزار و 600 تا 27 هزار و 700 تومان معامله شد.»
علی صالح‌آبادی، رئیس‌ کل بانک مرزی هم دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به تسهیل معاملات ارزی گفت: پیش‌بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد.
البته در این‌ بین نباید از اقدام مهم فرماندهی انتظامی در شناسایی و دستگیری تعداد زیادی از دلالان بازار فردایی که در فضای مجازی به قیمت‌سازی مشغول بودند غافل شد، چرا که در بازگشت آرامش روانی بازار نقش برجسته‌ای داشت.
تعادل بدون ارزپاشی
هرچند آرامش نسبی به وجود آمده در بازار با حضور فعال بازارساز بوده، اما تفسیر ماهیت این حضور بسیار حائز اهمیت است. کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند هنر سیاستگذار پولی در این دوره از نوسانات ارزی آن بود که بدون زدن چوب حراج به ذخایر ارزی کشور، توانست با تحریک منابع موجود در بازار، نرخ را مدیریت کند.
به همین علت است که سلطانی‌زاده، رئیس ‌کانون صرافان ایران اظهار می‌کند: ارز در بازار متشکل ارزی و رسمی بدون هیچ ارزپاشی بانک مرکزی و فقط با نرخ توافقی بین صرافان و صادرکنندگان خریداری و به نرخ توافقی به مشتریان عرضه می‌شود. او با بیان اینکه تعداد صرافی‌های خرید توافقی در حال اضافه‌شدن هستند، تأکید کرد: این مدیریت بازار ارز‌ بدون استفاده از یک دلار ذخایر بانک مرکزی در حال انجام است.
به گفته رئیس ‌کانون صرافان، بانک مرکزی می‌توانست با تقویت توزیع و حضور بازارساز در بازار، نرخ دلار را از کانال ۳۰ هزار تومان خارج کند... بانک مرکزی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کاهش التهابات بازار ارز می‌توانست با تقویت توزیع و حضور بازارساز در بازار، نرخ دلار را از کانال ۳۰ هزار تومان خارج کند؛ اما عملکرد آن تنها اثر کوتاه‌مدت داشت.
تجربه تلخ 18 میلیارد دلار
اهمیت عملکرد اخیر بانک مرکزی وقتی نمایان می‌شود که به تجربه سال‌های 96 و 97 درباره سرنوشت 18 میلیارد دلار از ذخایر گران‌بهای کشور برای تنظیم بازار برگردیم.
خبرگزاری فارس درباره اتفاقات آن روزها گزارش می‌دهد: «باتوجه ‌به افزایش التهابات ارزی در نیمه دوم سال 95 و ادامه آن در سال 96 بانک مرکزی برای پایین آوردن نرخ ارز میزان تزریق ارز به بازار را افزایش داد. اما نکته اینجا بود که با تزریق قابل‌توجه ارز به بازار نقدی باز هم نرخ ارز رشد می‌کرد و به همین دلیل بانک مرکزی به فرآیند عرضه ارز به بازار آزاد تا روزهای پایانی سال 96 ادامه داد... به‌صورت خلاصه ماجرای برباددادن 18 میلیارد دلار از ثروت ملی از دستور کتبی رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز در سطح 3800 تومان چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 شروع شد. بانک مرکزی به همین دلیل شروع به تزریق بی‌محابای ارز به بازار آزاد کرد.» 
البته حسن روحانی بعدها نسبت به موضوع برباددادن 18 میلیارد دلار منابع ارزی واکنش نشان داد و مدعی شد که این ارزها مربوط به واردات کالا با ارز 4200 تومانی بوده است، اما این ادعا باز هم چیزی را تغییر نمی‌داد، چرا که با فرض صحت این ادعا- که البته توسط رسانه‌ها رد شد- با تخصیص ارز ترجیحی، علی‌رغم زدن چوب حراج به ذخایر کشور، نه‌تنها نرخ ارز در آن حدود باقی نماند که مدتی بعد به 15 و 18 هزار تومان رسید و بعداً معلوم شد همان ارز 4200 به اسم واردات کالاهای اساسی سر از جیب واردکنندگان درآورده و ارقامی نجومی از آن بدون واردات کالا، بالا کشیده شد.
بنابراین با مقایسه عملکرد دولت در این دو بازه تاریخی مشخص می‌شود اقدام اخیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز با استفاده از منابع ارزی صادرکنندگان چقدر ارزشمند بوده است.
تجارت ۳ ماهه کشور به 25.5 میلیارد دلار رسید
گفتنی است نه‌تنها ذخایر ارزی کشور در نوسانات اخیر حفظ شده که با تقویت دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت خارجی به‌ویژه با همسایگان، تراز تجاری کشور به نفع ورود ارز مثبت شده است.
در همین زمینه رئیس ‌کل گمرک ایران از تجارت غیرنفتی ۲۵ میلیارد و 500 میلیون دلاری کشور در سه‌ماهه نخست امسال خبر داده و گفته است: در این بازه زمانی، تراز تجاری کشور مثبت ۶۰۵ میلیون دلار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا مقدسی درخصوص کارنامه تجارت خارجی غیرنفتی کشور در فصل بهار، اظهار داشت: نزدیک به 36 میلیون تن کالا به ارزش 25 میلیارد و 500 میلیون دلار بین ایران و سایر کشورها در سه‌ماهه امسال تبادل شد که شاهد رشد 19 و نیم درصدی تجارت خارجی کشور در بهار امسال بودیم.
وی افزود: سهم صادرات کشورمان از این میزان تجارت 27 میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیارد و 69 میلیون دلار بود که نسبت به بهار سال قبل با افزایش 21 درصدی همراه بوده 
است.
رئیس‌ کل گمرک درخصوص میزان واردات کشور گفت: واردات کشورمان در سه‌ماهه اول سال با هشت میلیون و 154 هزار تن به 12 میلیارد و 464 میلیون دلار رسید که 18 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. ضمن اینکه با پیشتازی صادرات نسبت به واردات در فصل بهار امسال، تراز تجاری کشور مثبت 605 میلیون دلار شد که این پیوستگی سه‌ماهه برای کشورمان بی‌سابقه بوده است.
مقدسی درخصوص مقاصد صادرات کالاهای ایرانی در فصل بهار، گفت: در سه ماه نخست امسال کشورهای چین با چهار میلیارد و 214 میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و 824 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 737 میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 645 میلیون دلار و هند با 424 میلیون دلار، پنج مقصد اول کالاهای صادراتی کشورمان بودند.
او درخصوص کشورهای نخست طرف معامله با ایران در فصل بهار، گفت: کشورهای امارات با سه میلیارد و 426 میلیون دلار، چین با سه میلیارد و 131 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 273 میلیون دلار، هند با 512 میلیون دلار و آلمان با 456 میلیون دلار، پنج کشور نخست تأمین‌کننده کالاهای مورد نیاز کشورمان در فصل بهار بودند.
رئیس ‌کل گمرک درخصوص میزان ترانزیت خارجی در فصل بهار گفت: در سه ماه نخست امسال سه میلیون و 674 هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان عبور کرده که نسبت به بهار سال قبل، با رشد 32 درصدی همراه بوده است، این روند رو به‌ رشد ترانزیت خارجی، یکی از دستاوردهای مهم کشور به شمار می‌آید.
امکان تجارت با همه اعضای اوراسیا تا پایان 2022
همچنین به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته و با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، میزان تجارت مشترک ایران و اوراسیا، کاهش جدی نداشت و حتی در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌هایی را نیز به ثبت رساند، ازاین‌رو به نظر می‌رسد با آزاد‌سازی تجارت مشترک، امکان افزایش قابل‌توجه صادرات وجود خواهد داشت.
رئیس ‌سازمان توسعه تجارت از تاکید رئیس‌جمهوری ایران بر لزوم اجرایی‌شدن موافقت‌نامه اوراسیا خبر داده و گفت: تاکید داریم که موافقت‌نامه تجارت آزاد اوراسیا قبل از اتمام سال ۲۰۲۲ به امضا برسد.
آمارها نشان می‌دهد که بخش مهمی از تجارت مشترک ایران با این اتحادیه به روسیه اختصاص دارد اما امکان آنکه دیگر کشورهای عضو این اتحادیه نیز نقش بزرگ‌تری در تجارت ایران ایفا کند وجود خواهد داشت. رحمت‌الله خرمالی؛ مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری تجارت با قزاقستان طی سه سال آینده گفت: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است؛ اما طبق آمار گمرک قزاقستان این رقم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است.
او افزود: در دو‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حجم مبادلات ایران با قزاقستان ۶۰ میلیون دلار بوده که عمدتاً در بخش تأمین محصولات کشاورزی، مواد غذایی و محصولات ساختمانی مانند سیمان بوده و واردات ایران از قزاقستان نیز عمدتاً در حوزه غلات، جو و دیگر اقلام مورد نیاز کشور است.
وی ادامه داد: طبق هدف‌گذاری صورت‌گرفته توسط مسئولان کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان که در اسفندماه انجام شد، حجم مبادلات دو کشور تا سه سال آینده به سه میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند که صادرات خدمات فنی و مهندسی در این هدف‌گذاری دیده شده است؛ همچنین در حوزه‌های نفتی نیز زمینه همکاری وجود دارد.
درصورتی‌که همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا پایان سال ۲۰۲۲، امکان تجارت آزاد میان ایران و پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس به وجود خواهد آمد و این موضوع می‌تواند چه در حوزه تأمین نیازهای وارداتی و چه در به‌دست‌آوردن بازارهای صادراتی، نقشی کلیدی ایفا کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۱ ، ۱۵:۲۳
sms reson