پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون



نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

بایگانی

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

آشنایی با افزونه یا پلاگین با پیام رسون

1401-08-20 10:34:36 16  0  0

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان باشید و از استراتژی های مختلف برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده می‌کنید(مانند تبلیغات اس ام اسی از طریق پنل پیامکی ) حتما با اسم هایی مانند افزونه یا پلاگین در وردپرس را شنیده اید .
اگر با وردپرس کار کرده باشید قطعا به پلاگین های مختلفی روبرو شده اید اما احتمال آن وجود دارد که هنوز شناخت دقیقی نسبت به پلاگین یا همان افزونه نداشته باشید ، پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید چرا که می‌خواهیم شما را به صورت کامل با افزونه یا همان پلاگین آشنا کنیم .

 

 

 

افزونه یا پلاگین چیست ؟: 

اگر کلمه پلاگین را در گوگل سرچ کنید حتما مشاهده می کنید که تصویر هایی به صورت پریز برق طراحی شده اند چرا که دقیقا plug به معنی پریز برق است و با اتصال دو شاخه به پریز ما می توانیم با استفاده از یک جریان مادر از تمامی وسایل الکتریکی به امکانات مورد نیاز مان برسیم  . پس تا زمانی که دوشاخه داخل پریز است ما از امکاناتی که وسایل برقی مان در اختیار ما قرار داده می توانیم استفاده کنیم و امکانات مورد نیازمان را تامین کنیم  .

در واقع پلاک یک مولفه نرم افزاری است که قابلیت مشخصی را به کامپیوتر شما می دهد و به تنهایی کاربردی ندارد پس زمانی که یک برنامه از پلاک استفاده می کند می تواند امکانات آن برنامه را بر اساس سلیقه کاربر شخصی سازی و سفارشی کند .

 

 

 

کاربرد پلاگین چیست ؟: 

برای آنکه بخواهیم یک سایت بهینه سازی داشته باشیم که هم کاربرپسند باشد و هم آمار بازدید بالایی داشته باشد ضروری است که از برخی  افزونه ها استفاده کنیم چرا که افزونه ها به خودی خود کار نمی کند و کارکرد شان بستگی به خدمات برنامه میزبان دارد . اما این را باید بدانید که برخلاف افزونه‌ها برنامه میزبان ( وردپرس ) به صورت کاملا مستقل عمل می کند . ترکیب افزونه و برنامه میزبان (وردپرس) باعث میشود تا کاربران بتوانند هرگونه تغییر و سلیقه‌ای را وارد سایت خود کنند به شرط آنکه افزونه ای را انتخاب کنند که متناسب با برنامه میزبان باشد چرا که اگر درست انتخاب نشود و با برنامه میزبان یا همان وردپرس سازگاری نداشته باشد به جای کمک به سایت می تواند باعث پایین آمدن رتبه سایت هم شود پس با توجه به کاربرد و انتظاری که دارید باید افزونه را انتخاب کنید .

برای مثال اگر سایت فروش پنل پیامکی دارید و میخواهید بهترین سامانه پیامک را داشته باشید و پربازدید هم باشد می توانید افزونه های ووکامرس را روی برنامه میزبان یا همان وردپرس خود نصب کنید . (برای اطلاع بیشتر مقاله آشنایی با ووکامرس و ضرورت استفاده از آن را مطالعه کنید.)

 

 


کاربرد پلاگین در وردپرس :

قبل از اینکه بخواهیم به کاربرد پلاگین در وردپرس بپردازیم نیاز است که شما به صورت کلی و مختصر با خود وردپرس آشنا شوید .

وردپرس یک سیستم رایگان مدیریت محتوا است که به زبان php نوشته شده است و به وسیله آن است که می توان یک سایت یا وبلاگ را راه اندازی کرد و محتوای آن را مدیریت نمود .

حال خود وردپرس یک افزونه دارد به نام افزونه وردپرس که همانند برنامه اصلی به زبان php نوشته شده است و این امکان را به کاربران می دهد که بدون دانستن حتی یک خط از زبان کد نویسی امکانات مورد نظرشان را به وبسایت شان اضافه کنند .

این یک تعریف کلی و جامع در مورد وردپرس و افزونه های آن بود حالا اگر بخواهیم یک سایت را طراحی کنیم (برای مثال سایت فروش پنل پیامکی یا سایت نمایندگی سامانه پیام کوتاه ) باید در ابتدا یک هاست و دامنه داشته باشیم اما خریدن یک هاست و دامنه به معنای داشتن یک سایت نیست چرا که با اضافه کردن افزونه ها و پلاگین ها است که سایت ما طراحی می شود در واقع این افزونه ها هستند که با انجام وظایف و کارهای کوچک می توانند در مجموعه یک وب سایت کامل و کارآمد را به شما تحویل دهند .

 

 

 

مزایای استفاده از پلاگین‌ها در کسب و کارهای اینترنتی :
 
در محیط کسب و کار، هر چیزی که به پیشرفت شما سرعت بخشد و انجام کارها را برایتان ساده تر کند، چیز خوبی است. اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار اینترنتی خطور می‌‌کند این است که، پلاگین‌‌ها می‌‌توانند وبسایت آن‌‌ها را به یک سطح کاملا جدید و متفاوت از توانمندی برسانند. افزونه‌‌ها، کاربرد و مزایای بسیاری برای شما و مشتریانتان به همراه دارند و محبوبیت آن‌ها شانسی نبوده است.
مهمترین مزیت استفاده از پلاگین‌‌ها، صرفه جویی در وقت است؛ که در نهایت، به نوبه خود، به صرفه جویی در بودجه کلی کسب و کار منجر می‌‌‌شود.
مزیت دیگری که می‌‌‌شود نام برد، اضافه کردن اختیارات مدیران است؛ به این معنی که به صاحبان مشاغل امکان شخصی سازی امکانات و ویژگی‌های سایت را می‌‌‌‌دهد. مثلا امکان روشن یا خاموش کردن برخی تنظیمات یا تغییر ویژگی‌های ظاهری مثل فونت، رنگ و اندازه. همچنین در صورتیکه یک افزونه را نپسندند یا از آن خسته شوند، امکان غیرفعال کردن یا حذف آن وجود دارد.
قابل اطمینان بودن سومین مزیتی است که ازبین تمام مزایای استفاده از پلاگین‌‌ها در کسب و کار اینترنتی، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و می‌‌‌‌‌توان به آن اشاره کرد. افزونه‌‌ها برای توسعه وردپرس به ابزاری حیاتی تبدیل شده اند که بسیاری از آن‌‌ها توسط توسعه دهندگان مورد تایید وردپرس، که مرتبا بمنظور رفع اشکالات و بهبود امنیت آن‌ها را بروز رسانی می‌‌‌کنند، ساخته و مدیریت می‌‌‌شوند. پس اگر از منابع قابل اطمینان استفاده کنید، نیازی به چنین نگرانی‌هایی درخصوص نا امن یا مخرب بودن افزونه‌ها نخواهد بود.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله با مفهوم افزونه آشنا شدید. اگر به استفاده از امکانات مختلف برای سایت وردپرسی خود علاقمند هستید و دنبال راه های بهینه سازی می گردید میتوانید با مطالعه مقاله های موجود در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به اطلاعات خوبی در رابطه با راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و چگونگی راه اندازی آن اشنا شوید .

تیم حرفه ای ما در سامانه پیامک پیام رسون تنها با هدف رضایت مشتری راه اندازی شده است و تا رسیدن مشتریان به هدفشان ، در کنار آن ها میمانیم .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۱ ، ۲۲:۴۳
sms reson

سیاست فرانسه در قبال ایران از زمان آغاز اعتراض روندی تنش‌آلود یافته استوقتی دولت بایدن در آمریکا به قدرت رسید، فرانسه از این تغییر قدرت استقبال کرد، چراکه سیاست‌های دونالد ترامپ در خصوص برجام را تائید نمی‌کرد. فرانسه، مانند باقی کشورهای اروپایی، از مواضع اعلام‌شده بایدن برای بازسازی روابط ترانس آتلانتیک و مشورت با متحدان اروپایی در مورد مسائل ایران و همچنین سایر تنش‌های منطقه‌ای ابراز خشنودی کرد. گام‌های اولیه بایدن برای پیوستن مجدد به توافق پاریس، سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی این تصور را ایجاد کرد که او به وعده‌ انتخاباتی خود مبنی بر بازگشت به برجام به سرعت عمل خواهد کرد. فرانسه بر این عقیده بود که ایالات‌متحده بار دیگر به صحنه جهانی بازگشته است و نقش چندجانبه‌گرایی را ایفا خواهد کرد و با متحدان و شرکایش مشورت کرده و به اقدامات اصطکاکی دولت ترامپ پایان خواهد داد.

البته مکرون در دوران ترامپ نیز تلاش‌های بسیاری برای حل‌وفصل بحران ایجادشده بر سر خروج آمریکا از برجام صورت داده بود. گواه این مدعا این است که بعد از خروج ترامپ از برجام بین ماه‌های خرداد تا شهریور 1398، امانوئل مکرون هفت گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری وقت انجام داد تا ایران را متقاعد کند تا برای رسیدن به توافقی جدید با دولت ترامپ پشت میز مذاکره بنشیند. این گفت‌وگوها قبل از سفر شهریورماه حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد. بعدها مشخص شد که مکرون به‌شدت در تلاش بود از فرصت سفر حسن روحانی استفاده کرده و ارتباطی میان او و دونالد ترامپ شکل دهد. رابین‌رایت خبرنگار نشریه نیویورکر در گزارشی نوشت:« عصر سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواست با حسن روحانی همتای ایرانی خود در هتل «میلنیوم هیلتون» که روبه‌روی خیابان مقر سازمان ملل در نیویورک واقع شده است، دیدار کند. مکرون در نظر داشت که یک گفت‌و‌گوی تلفنی سه‌نفره با حسن روحانی [رئیس‌جمهور ایران] و رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ برقرار کند. یک تیم متخصصان فنی وارد هتل شدند تا برای ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه یک خط تماس امن در اتاق ملاقات روحانی ایجاد کنند.» به نوشته رایت، «مأموریت مکرون در نیویورک این بود که از ترامپ و روحانی در رابطه با طرح چهاربندی (فرانسه) برای شروع دیپلماسی و اجتناب از یک جنگ دیگر در خاورمیانه یک توافق شفاهی را تضمین کند.» مکرون در ابتدای دولت بایدن نیز تلاش بسیاری برای از سرگیری مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای صورت داد. اما برخلاف همه خوش‌بینی‌ها، فرانسه به همراه آلمان و انگلیس با موانع و چالش‌هایی جدی، هم در تهران و هم در واشنگتن مواجه بودند. فرانسه به دنبال درک مقاصد واقعی واشنگتن در قبال تهران است و در عین حال نیازمند ارزیابی دقیق رفتار و رویکرد‌های ایران است تا بتواند در طرح‌ریزی چشم‌انداز اتحادیه اروپا برای روابط با ایران، نقش ایفا کند.

پلیس بد
رویکرد کنونی فرانسه در قبال ایران را می‌توان به نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که سیاست خاورمیانه‌ای جدید مبتنی بر دیدگاه‌های روشنفکری نومحافظه‌کارانه را ارائه کرد، نسبت داد. پاریس نه‌تنها رویکرد جنگ‌طلبانه خود را در دوران فرانسوا اولاند به عنوان رئیس‌جمهور و لوران فابیوس به عنوان وزیر امور خارجه حفظ کرد، بلکه این رویکرد را در طول مذاکرات پرفرازونشیبی که منجر به توافق هسته‌ای ایران در سال 2015 شد نیز سخت‌تر کرد. شیوه مذاکراتی لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در روند مذاکرات برجام، از سوی همه رسانه‌های دنیا گزارش شده است. فابیوس در آن دور از مذاکرات مدعی بود که مذاکره‌کنندگان آمریکایی ساده‌لوح هستند و آماده‌اند امتیازات زیادی به ایران بدهند و در عین حال از جزئیات مهم امنیتی غفلت می‌کنند. در آن زمان فرانسوی‌ها احساس می‌کردند که جان‌کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های کارشناسی فرانسه، آماده دستیابی به یک توافق شتابزده و ضعیف هستند و فابیوس در برخی مواقع نزدیک بود مذاکرات را به بن‌بست بکشاند.

از سوی دیگر فابیوس و دیگر سیاست‌گذاران سیاست خارجی فرانسه، در آن زمان بیشترین همراهی را با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت اسرائیل داشتند و برخی از اولویت‌های اسرائیل را در مواضع فرانسه گنجاندند. علاوه بر این در آن زمان، عربستان سعودی به مصرف‌کننده رو به رشد تسلیحات فرانسوی تبدیل شده بود و نظرات ریاض نیز مورد توجه قرار گرفت و فشارهای عربستان برای جلوگیری یا کاهش ظرفیت هسته‌ای ایران در مواضع فرانسوی‌ها گنجانده شد. زمانی که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور شد، برخی امیدوار بودند فرانسه رفتار عملگرایانه‌تری را در پیش بگیرد. اما ژان لودریان وزیر امور خارجه دولت مکرون، که پیش از این به عنوان وزیر دفاع کار می‌کرد، همچنان نقش یک پلیس بد را بازی کرد.

البته مکرون گهگاه از مشاوران جنگ‌طلب‌ خود فاصله می‌گیرد. مکرون زمانی با برکناری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با توسل به زور و قبل از دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در سوریه مخالفت و اعلام کرد که خواهان پایان دادن به سیاست نئومحافظه‌کاری است. در سال 2019، زمانی که مکرون ظریف را به اجلاس سران گروه ۷ در بیاریتز دعوت کرد، خط مستقل خود را نشان داده و طرحی چهارماده‌ای را به ترامپ ارائه کرد و واقعاً تلاش کرد تا گفت‌وگوی تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را ترتیب دهد.

سود کوتاه‌مدت، هزینه‌های بلندمدت؟
مقامات فرانسوی بارها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند شاهد زنده ماندن برجام باشند. اما پیام‌های آن‌ها گهگاه در تضاد با این سیاست بوده است. مکرون در یکی از تماس‌های تلفنی متعددش با حسن روحانی گفت که ایران باید برای احیای توافق هسته‌ای «اقدامات واضح» داشته باشد. اما در آن سو، لودریان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش گفته بود که بحث‌های سخت در مورد اشاعه تسلیحات بالستیک و بی‌ثباتی منطقه توسط ایران در جریان مذاکرات جدید ضروری خواهد بود. درحالی‌که محتوای این پیام تفاوت چندانی با آنچه که توسط دولت بایدن ارائه می‌شود، نداشت، اما لحن پایم لودریان به وضوح تهاجمی‌تر بود و بیشتر به یک اولتیماتوم می‌مانست. جای تعجب نیست که پاسخ‌های ایران هم تند بود.

یک اشتباه محاسباتی دیگر زمانی انجام شد که مکرون در مصاحبه‌ای که در 4 فوریه به میزبانی شورای آتلانتیک برگزار شد، اعلام کرد که ایران اکنون نسبت به قبل از توافق 2015 به بمب اتمی نزدیکتر است و نگرانی در مورد موشک‌های بالستیک ایران وجود دارد و مذاکرات باید فراگیر بوده و عربستان سعودی و اسرائیل نیز در آن مشارکت داشته باشند. مکرون افزود: «اگر دولت‌های منطقه راضی نباشند، توافق هسته‌ای نمی‌تواند کارساز باشد». اما دیدگاه او درباره مشارکت احتمالی عربستان و اسرائیل در آینده برجام مبهم بود. مکرون روشن نکرد که آیا منظورش از مشارکت، محدود به مشورت با این «شریک‌ها» است یا آنها به میز مذاکره دعوت خواهند شد؟ آنچه مسلم بود این بود که بایدن حتما با شرکای منطقه‌ای خود بدون دعوت به اتاق مذاکره مشورت می‌کرد؛ اما دعوت رسمی از سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها برای مشورت، توهینی به ایران محسوب می‌شد. همان زمان، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران، بلافاصله پس از علنی شدن اظهارات مکرون، ایده شرکت‌کنندگان جدید در مذاکرات توافق هسته‌ای را رد کرد.

مکرون می‌دانست که ایران با پیشنهاد جدید مخالفت خواهد کرد. پس چرا چنین سخنانی را بر زبان آورد؟ همان زمان، روزنامه پان عرب‌القدس العربی نوشت که رئیس‌جمهور فرانسه قرار است به‌زودی به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کند و ممکن است با ملک سلمان و ولیعهد محمد بن‌سلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند. مسلما این اقدام مکرون موجبات خشنودی سعودی‌ها را فراهم کرده و در آن سو ایران را بیش از پیش عصبانی می‌کرد. کمی بعد، فرانسوا نیکولو، سفیر سابق فرانسه در ایران، در مورد پیشنهادات مکرون گفت که وظیفه میانجی گوش‌دادن و بررسی نظرات هر دو طرف و سپس ایجاد یک راه‌حل گام به گام آن‌هم به‌گونه‌ای که بی‌طرفی‌اش به همه طرف‌ها ثابت‌شده و قابل‌قبول باشد. القدس العربی گزارش داد که گفت‌وگوهای مکرون در عربستان شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه، به‌ویژه در حوزه نظامی خواهد بود. این اقدام مکرون نشان داد که پاریس بازنگری بایدن در همکاری‌های نظامی با عربستان را به دقت رصد کرده و به دنبال این است که در تحویل سلاح به عربستان، جایگزین آمریکا شود. این اقدام فرانسه به وضوح خشم ایران را برانگیخت. معاشقه فرانسه با عربستان سعودی روابط دوجانبه این کشور با ایران را تضعیف کرد و موجب شد که همه تلاش‌های قبلی مکرون برای تسهیل گفت‌وگو میان ایران و آمریکا بر سر برجام، بی‌ارزش شود. مکرون در طول مصاحبه خود با اندیشکده شورای آتلانتیک نقشی را که مایل بود به عنوان میانجی ایفا کند، تکرار کرد. اما همسویی فرانسه با عربستان، حتی اگر فرانسه با همه اقدامات و سیاست‌های سعودی‌ها موافق نباشد، ایران را متقاعد کرد که پاریس نمی‌تواند میانجی بی‌طرفی باشد. بنابراین بی‌اعتمادی بین ایران و فرانسه تشدید شد.

کاتالیزور اعتراضات و تعویق برجام
از زمان آغاز اعتراضات در ایران در پی مرگ مهسا امینی، سیاست اروپا به‌طور کلی و سیاست فرانسه به طور خاص، در قبال ایران وارد فاز جدیدی شد. حتی کشوری مثل آلمان که همیشه بیشترین مبادلات تجاری با ایران را داشت نیز مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرد. در آخرین نمونه آن، وزیر امور خارجه آلمان، دیروز در جمع خبرنگاران بار دیگر با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا حمایت کرد. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان با حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت: «ما بسته تحریمی دیگری اعمال خواهیم کرد تا پیام روشنی به کسانی بفرستیم که فکر می‌کنند می‌توانند مردم خودشان را بدون عواقب سرکوب کرده، بترسانند و بُکُشند.» بربوک در ادامه گفت: «آن‌ها نمی‌توانند؛ جهان نظاره‌گر است.» او مدعی شد: «تحریم‌های جدید به‌ویژه حلقه داخلی قدرت سپاه پاسداران و ساختارهای تامین مالی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.»

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اما روز گذشته در سخنانی به برجام حمله و صراحتا اعلام کرد که فکر نمی‌کند در وضعیت موجود پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته‌ای کمک کند. او در حالی که با رادیو فرانسه گفت‌وگو می‌کرد اعلام کرد که «در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.» سخنان مکرون یک نکته مهم دیگر نیز داشت و آن اینکه او با تاکید بر اینکه هیچ پیشنهاد جدیدی در حال حاضر نمی‌تواند به احیای برجام کمک کند، تاکید کرد که احتمالا به «چارچوب جدیدی» برای پرداختن به این موضوع نیاز خواهد بود. او همچنین گفت که «وضعیت سیاسی موجود در داخل ایران که اعتراضاتی در جریان است، وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای را «تا حد زیادی» تغییر داد و احتمال دست یافتن به توافقی با ایران را تضعیف کرد.» مکرون البته توضیح نداد که منظورش از چارچوب جدید مدنظرش چیست.

بدیهی است که روابط ایران و اروپا طی دو ماه گذشته روندی پرتنش را تجربه کرده است. علاوه بر وقوع اعتراضات در ایران و بازتاب جهانی آن، اخبار مربوط به فروش پهپاد از سوی ایران به روسیه نیز انگیزه اروپایی‌ها را در اعمال فشار بر ایران بیشتر کرده است. ایران البته اعلام کرده که این پهپادها را قبل از آغاز جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده اما به نظر می‌رسد که فرانسه و اروپا چندان به این موضع اعلامی از سوی ایران وقعی نمی‌نهند. به نظر می‌رسد که هرگونه همکاری تسلیحاتی که روسیه را در رویارویی مستقیم نظامی با اروپا و آمریکا قرار داده است، از نظر اروپایی‌ها خط قرمز محسوب می‌شود.

فشارها بر ایران در حالی صورت می‌گیرد که تروئیکای اروپا و آمریکا طی نامه‌ای خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس علیه ایران درباره منشا اورانیوم کشف‌شده در سه سایت اعلام‌نشده شدند. در این نامه از شورای حکام خواسته‌ شده با تصویب قطعنامه‌ای از ایران بخواهد در سریع‌ترین زمان ممکن درباره منشا اورانیوم کشف‌شده در سه سایت اعلام‌نشده خود توضیح دهد. پیش‌نویس این قطعنامه در آستانه نشست فصلی‌ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ۳۵ عضو این شورا ارسال شده است. در این پیش‌نویس همچنین با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی آمده است که هیئت‌مدیره آژانس «نگرانی عمیق خود را از مسائل پادمانی مربوط به کشف آثار اورانیوم در سه مکان اعلام‌نشده به دلیل همکاری‌های ناکافی ایران ابراز می‌دارد.» این کشورها همچنین مدعی شده‌اند که اقدام‌های ایران باید شامل «ارائه تمامی اطلاعات، اسناد و پاسخ‌های مورد نیاز آژانس و اجازه دسترسی به مکان‌ها و همچنین نمونه‌برداری باشد». این قطعنامه در حالی روی میز اعضای شورای حکام قرار می‌گیرد که مذاکرات ایران و آژانس درباره سه سایت مذکور در جریان است و روز گذشته ناصر کنعانی سفر هیئتی از ایران به وین را برای مذاکره با مقامات آژانس و همچنین سفر بازرسان آژانس به ایران طی روزهای آینده تائید کرد.

به‌طور کلی اما به نظر می‌رسد که از بازه دو ماهه گذشته و پس از دو رخداد یعنی فروش پهپاد‌های ایران به روسیه و وقوع اعتراضات در ایران، موضع اروپا و به‌خصوص فرانسه علیه ایران سخت‌تر شده و به نظر می‌رسد که این موضع سخت با هدف اعمال فشار بر ایران در خصوص برجام صورت می‌گیرد. هرچند ایران رسما اعلام کرده که این فشارها موجب نخواهد شد که در خصوص برجام امتیاز بدهد، اما به نظر می‌رسد که آمریکا و اروپا همچنان به نتایج اعمال فشار امید دارند.

در این میان اقدام عجیب امانوئل مکرون در دیدار با مسیح علی‌نژاد در کاخ الیزه، خشم ایران را برانگیخته است. این اقدام مکرون که در سطح رئیس‌جمهوری فرانسه، اقدامی عجیب بود، با واکنش ایران مواجه شده است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در واکنش به این دیدار گفت:«اینکه در کنار مخالفانی قرار می‌گیرند که ماهیت آنها برای ملت ایران روشن است، سیاست غلط و کوته‌بینانه‌ای است. مسیحی که رئیس کشور مورد اشاره شما در کنار آن قرار گرفته کور می‌کند و شفا نمی‌دهد.» وی با توصیه به مقامات فرانسوی مبنی بر اینکه در کنار ملت ایران قرار بگیرند و به مناسبات دوجانبه و بلندمدت دو کشور توجه کنند، گفت:«همانطور که پیش از این گفتم ما هیچ‌گونه ارتباطی را بین مذاکرات رفع تحریم‌ها با هیچ تحول دیگری قائل نیستیم و معتقدیم که این کشورها بهتر است به روند مذاکرات اهتمام جدی نشان دهند و در این چارچوب از همراهی با دولت آمریکا و رفتارهای غیرسازنده‌ای که این کشور در ارتباط با برجام داشته، تبعیت نکنند و توجه داشته باشند که حمایت از اغتشاش‌گران برای این کشورها مسئولیت بین‌المللی دارد.» سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: «سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در کنار دولت آمریکا مسئول شرایط جاری برجام هستند و اگر این کشورها به تعهدات خود عمل کرده بودند، قطعا برجام شاهد این روند طولانی نبود. بنابراین آنها در جایگاهی نیستند که ایران را متهم کنند و باید به مسئولیت خود در ارتباط با برجام به صورت جدی عمل کنند.»

هر چند حمید‌رضا آصفی، از دیپلمات‌های اسبق وزارت امور خارجه و سخنگوی وزارت خارجه در دولت سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگویی با هم‌میهن گفت:«در خصوص برجام نباید خیلی اروپا را جدی گرفت، چون اروپا در این خصوص کاره‌ای نیست و تصمیم‌گیر اصلی آمریکا است.»

توافق اروپا بر سر تحریم ایران
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امروز اتحادیه اروپا پیام جدید و صریحی به ایران می‌فرستد. حقوق بشر تقسیم‌ناپذیر است. ما تحریم‌های بیشتری را تصویب کردیم که روی حلقه قدرت سپاه پاسداران و درآمدزایی آن تاثیر خواهد گذاشت. ما به همراه 16کشور دیگر توانستیم که جرایم ایران را در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دهیم. هیچ‌کسی در تهران، مشهد یا اصفهان نمی‌تواند باور کند که آن‌ها می‌توانند بدون مواجهه با هیچ‌گونه عواقبی دست به هر کاری بزنند. اروپا و جهان درحال نظاره هستند. ما گوش به زنگ خواهیم ماند و به فهرست‌گری ادامه خواهیم داد.» وزیر امور خارجه آلمان دیروز نیز در ادامه اظهارات درباره اتفاقات اخیر ایران و حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران، پیش از آغاز نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفته بود: «ما بسته تحریمی دیگری اعمال خواهیم کرد تا پیام روشنی درباره برخورد با معترضان برای آنان بفرستیم.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۱ ، ۲۲:۴۲
sms reson

آشنایی با ووکامرس و ضرورت استفاده از آن

1401-08-12 23:01:39 19  0  0

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید و هیچ اطلاعاتی در خصوص چگونگی رله اندازی و انجام آن را ندارد ، پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید چراکه می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید با افزونه ووکامرس سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید .

 

 

 

ووکامرس چیست :
 ووکامرس  یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی است که می‌توانید با این افزونه یک فروشگاه قدرتمند بسازید و محصولات خود را به‌‌صورت آنلاین به‌‌فروش برسانید. ووکامرس در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. قالب‌های متعددی برای آن ساخته‌شده و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است؛ پس اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس راه‌اندازی کنید اصلاً به فکر محدودیت‌های آن نباشید چون به جرات می‌توان گفت محدودیتی سر راه شما نیست!

ووکامرس افزونه‌ای است که در دنیای تجارت الکترونیک بسیار کارآمد و مفید بوده است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌آسانی فروشگاه آنلاین خود را بسازید و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید که این محتوا می‌تواند شامل جزئیات محصول، عکس، دیدگاه‌های مشتریان و… باشد.

 

 

 

چرا باید از ووکامرس استفاده کرد و مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟ :

با استفاده از ووکامرس می‌توانید خود بر عملکرد فروشگاهتان نظارت داشته باشید و همچنین امکان هر تغییری در طراحی آن را دارید. این افزونه به‌راحتی با وردپرس ادغام‌ شده و کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امروزه فروشگاهای اینترنتی تقریباً جایگزین بازارهای سنتی شده‌اند و بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که از دلایل این محبوبیت سهولت دسترسی و بهینه شدن وقت و زمان آن‌ها است. شما به‌راحتی با قرار دادن بهترین محتوا و بالا بردن سئو سایت خود می‌توانید تا حد بسیار چشمگیری فروش محصولات خود را بالا ببرید.

 

 

 

امکانات ووکامرس : 

- پشتیبانی از تمامی افزونه‌های سئو وردپرس
- تعریف مجزای قالب‌ها برای قسمت‌های مختلف
- بخش گزارش‌‌گیری هوشمند و دقیق
- بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان برای محصولات
- امکان وصل شدن به سیستم پست ایران
- کاملا فارسی سازی شده جهت سهولت در استفاده کاربران فارسی زبان
- بهره ‎گیری از سیستم انبارگردانی جهت مدیریت کردن محصولات فروشگاه
- نمایش جزئیات فروش

بدون شک افزونه ووکامرس، بزرگ‌ترین افزونه پرکاربرد برای سایت‌های فروشگاهی است. حدود ۲۱٪ از یک میلیون سایت‌ فروشگاهی برتر، از افزونه ووکامرس برای تجهیز سایت وردپرسی خود استفاده کرده‌اند. پلاگین ووکامرس عموماً برای فروش محصولات فیزیکی ساخته شده است. ولی در‌حال حاضر استفاده از این پلاگین برای فروشگاه محصولات دیجیتال نیز کاربرد دارد. گستردگی ووکامرس باعث شده است تا با استفاده از اکستنشن‌های موجود، مانند پنل اس ام اس، یک فروشگاه حرفه‌ای و همه‌کاره داشته باشید.

 

 

پیام رسون : 

نمایندگی سامانه پیامکی شیراز با معرفی انواع افزونه ها و پلاگین هایی که به وردپرس متصل میشود ، به شما کمک میکند که در راه اندازی سایت فروشگاهی خود به مشکل بر نخورید ، و در بهترین حالت ممکن و به آسانی بتوانید بهترین سایت را طراحی و راه اندازی کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۰۱ ، ۲۱:۴۸
sms reson

مدتی قبل نشریه نیویورکر در گزارشی به پرونده پرحاشیه اصغر فرهادی پرداخت. اظهارنظر چهره‌هایی که در دوره‌هایی با این کارگردان شناخته‌شده همکاری داشتند، از‌جمله نکات بحث‌برانگیز گزارش بود. افرادی که مدعی شدند اصغر فرهادی، ایده‌های دانشجویان کارگاه‌های فیلم‌سازی خود را به سرقت برده است. در‌حالی‌که دعوای حقوقی آزاده مسیح‌زاده، دانشجوی سابق فرهادی، بر سر سرقت ادبی از مستند او در دادگاه تجدیدنظر ایران در انتظار صدور حکم نهایی است، جاناتان گاردنر، وکیل اصغر فرهادی به گزارش منتشر‌شده از سوی نشریه نیویورکر به قلم «راشل آویو» درباره چند اتهام جدید مطرح‌شده علیه این کارگردان درباره سرقت ادبی و استفاده بدون ذکر منبع از ایده دیگران در ساخت فیلم‌هایش واکنش نشان داد.

در متن این پاسخ آمده است: «متأسفانه ریچل اویو (نویسنده مطلب نیویورکر) با ارائه­‌ دیدگاهی یک‌جانبه از پرونده­‌ کپی‌رایت و پابلیک دومین (قواعد حقوق مؤلف و اصل حوزه‌ عمومی) واقعیت­‌ها را نادیده گرفته و تحریف کرده است تا از آن به‌عنوان بخشی از یک روایت خلاف‌واقع درباره­‌ حرفه­‌ پر از موفقیت فیلم‌ساز ایرانی اصغر فرهادی استفاده کند.

این در حالی است که آقای فرهادی هرگونه امکانی را برای خانم اویو فراهم کرده تا او بتواند نوشته‌ای دقیق ارائه دهد. نویسنده تقریبا تمام توضیحات و اسنادی را که پیرامون ادعاهای مطرح‌شده در مقاله به او داده شده نادیده گرفته و حذف کرده است. آقای فرهادی 25 سال با هنرمندان بسیاری همکاری موفقی داشته، اما خانم اویو صرفا چند نفر محدودی را پیدا کرده که از این شاکی بوده‌اند که به اندازه کافی از آن­ها تشکر نشده است.
 
محور نوشته خانم اویو پرونده­‌ فیلم قهرمان است. واقعیت آن است که این فیلم بر‌آمده از یک رخداد واقعی بوده که دو سال پیش از مستند خانم مسیح‌­زاده، در روزنامه­‌ها و رسانه­‌ها منتشر شده است. همچنین واقعیت دیگر این است که آقای فرهادی اولین بار این ایده را به دانشجویانش داده است. در بررسی فرایندهای قانونی خانم «اویو» از گزارش این امر غفلت می­‌کند که خانم مسیح‌زاده بدون هیچ دلیلی خواستار سهمی از تمام درآمدهای داخل و خارج از ایران و جوایز بوده و همچنین درخواست داشته که نامش در عنوان‌بندی فیلم آورده شود که فیلم (قهرمان) بر اساس مستند او ساخته شده است. این درخواست­‌ها بی‌پایه و اساس و قابل‌قبول نبوده و بر اساس دلایلی که ذکر شد هیچ فیلم‌ساز دیگری هم در جهان آن­ها را قبول نمی­‌کند.

در طول این مقاله خانم اویو در حاشیه­‌ برخی مسائل اختلافی معمولی، روایت­‌هایی گمراه­‌کننده و ملودرامی غلیظ خلق کرده که آقای فرهادی در مصاحبه با او به تک‌­تک ادعاها پاسخ گفته است. جواب‌های فرهادی در مورد ادعاها و نظرات افراد بی‌طرف و اسناد و مدارک ارائه‌شده، هیچ‌­کدام به این داستان راه پیدا نکرده­‌اند. اما آنچه فاحش است، شیوه‌ای­ است که در آن خانم اویو از این پرونده­‌ حقوقی استفاده می­‌کند تا دیدگاه‌های سیاسی آقای فرهادی را در بعضی موارد وارونه جلوه دهد. دیدن اینکه مجله­‌ نیویورکر چنین حجمی را برای پرداختن به یک موضوع رایج در مورد عنوان‌بندی اختصاص می‌دهد، بسیار ناامیدکننده است، اختلافی که در هالیوود هر ‌روز به‌عنوان یک امر روتین و عادی اتفاق می‌افتد. او به سهم خودش به‌جای پایبندی به روزنامه­‌نگاری منصفانه، تسلیم وسوسه­‌ یک سرتیتر پر‌سر‌و‌صدا شده است».

اظهارات تکان‌دهنده علیه فرهادی
در بخشی از مطلب نشریه نیویورکر، گفت‌وگویی با مصطفی پورمحمدی، یکی دیگر از دانشجویان سابق فرهادی انجام شده است. او معتقد است فیلم «جدایی» فرهادی در سال 2012 تا حدودی الهام‌گرفته از فیلم کوتاهی است که او در سال 2009 در کارگاهی با تدریس این کارگردان ساخته است. هر دو فیلم شامل طرح داستانی است که یک مستخدم کار خود را از شوهرش پنهان می‌کند، هرچند فرهادی این ادعا را رد می‌کند. نامی از مصطفی پورمحمدی در فیلم «جدایی» مطرح نشده و فرهادی هرگز از او اجازه نگرفته و حتی به او اطلاع نداده است که از داستانش استفاده خواهد کرد.

پورمحمدی در‌این‌باره می‌گوید: «من انتظار داشتم که استادی اگر از دانشجویی ایده خوبی بگیرد، از آن دانشجو هم حمایت و سعی کند به او کمک کند تا به این رشته راه پیدا کند. این‌هم یک افتخار و هم یک خیانت بود».

یکی دیگر از افرادی که در مقاله مفصل نیویورکر با او صحبت شده، مانی حقیقی است. در این گزارش آمده که حقیقی اولین بار با دیدن فیلم «شهر زیبا» جذب سینمای فرهادی شد. این دو بعدها در دیدارهایی با هم به فیلم‌نامه «چهارشنبه‌سوری» رسیدند و بعد از آن روی ایده‌ای جدید درباره گم‌شدن یک زن در سفر شمال کار کردند؛ فیلمی که قرار بودن با هم بنویسند و در‌ نهایت حقیقی بسازد‌ اما به گفته حقیقی: «فکر کنم اصغر فهمید که این فیلم بسیار بزرگی خواهد شد و به طریقی آن را پس گرفت که من هیچ مشکلی با آن ندارم».

حقیقی در بخشی از این گزارش به ماجرای ساخت فیلم «گذشته» اشاره می‌کند که او به انتاریو رفته تا زنی را که در دوران تحصیل با او ازدواج کرده طلاق دهد و با وضعیت پرتنشی روبه‌رو می‌شود: «من این قصه را با جزئیات برای فرهادی گفتم نه به‌عنوان یک روایت بلکه به این عنوان که باورم نمی‌شود چه اتفاقاتی سرم آمد!». فرهادی وقتی به حقیقی می‌گوید «گذشته» را نوشته، حقیقی در ابتدا جا می‌خورد. اما فرهادی می‌گوید که او را به‌عنوان بازیگر در نظر دارد. حقیقی در‌این‌باره می‌گوید: «عجیب است که کسی به داستان زندگی شما گوش دهد و بعد فیلم‌نامه‌ای درباره‌اش بنویسد و سپس به شما بگوید دوست داری در آن بازی کنی؟! البته هیچ چیز توهین‌آمیزی در این ماجرا برای من نیست. اصغر فرهادی آدمی بسیار عجیب و تدافعی است که از سبک خودش مراقبت فراوانی می‌کند». در ‌نهایت با اینکه حقیقی شش‌ماهی کلاس فرانسه می‌بیند، علی مصفا برای این نقش توسط فرهادی انتخاب می‌شود و در صحبت‌های اکران هم فرهادی می‌گوید این داستان را از یکی از دوستان الهام گرفته و نامی از حقیقی نمی‌برد: «در آن موقع بود که گفتم: ولش کن! این دیگر خیلی عجیب است، چون من او را نمی‌فهمم. فرهادی من را سردرگم می‌کند و در مورد موارد زیادی باعث معذب‌شدن من می‌شود».

راه فرهادی و حقیقی از هم جدا می‌شود تا زمان «همه می‌دانند» که فرهادی از حقیقی کمک می‌خواهد: «من به فرهادی گفتم من نمی‌دانم چطور با تو همکاری کنم، چون همیشه بعد از همکاری احساس بدی دارم. با اینکه چیزی نمی‌خواهم جز اینکه تو پیش من بیایی و بگویی: این کار تو خیلی به من کمک کرد. ممنونم. من قرارداد نمی‌خواهم. فقط می‌خواهم بگویی که این روز اتفاق افتاده ما عکسی جلوی تخته وایت‌بورد می‌گیریم که ما نوشتن فیلم‌نامه را شروع کردیم و اگر فیلم بیرون آمد و تو نامی از من نبردی و یادت رفت، این عکس را نشانت می‌دهم». این عکس گرفته می‌شود و برای چهار ماه این دو نفر با هم یک خلاصه 42صفحه‌ای از فیلم را می‌نویسند‌ که نت‌هایش هنوز در خانه حقیقی است‌ اما د‌رحالی‌که قرار بوده فرهادی نسخه‌ای از فیلم‌نامه اولیه را برای حقیقی بفرستد، دیگر خبری از او نمی‌شود. فرهادی به نویسنده این گزارش گفته فیلم بر اساس نسخه اولیه دیگری بوده است.

حقیقی می‌گوید شاید دچار نوعی سندرم استکهلم (که گروگان شیفته گروگانگیرش می‌شود) شده و برایش اهمیتی ندارد که فرهادی حتما از او نام ببرد. «ما خلاصه را با‌ هم نوشتیم و من مدارکش را در خانه دارم، اما مسئله این است که هیچ راهی نیست که من تا این حد از خلق هنر لذت ببرم. برای من هرگز قضیه معامله نبوده. قضیه این بوده: این آدم بسیار عالی که نابغه است و بسیار حرف‌زدن با او لذت‌بخش است». حقیقی این تجربه را شبیه «آگاپه» می‌نامد؛ اصطلاحی که در آن عشق بدون انتظار پاسخ ابراز می‌شود: «من می‌دانم که این چقدر برای او سخت است که حضور من را به رسمیت بشناسند. پس من هم از او این را نمی‌خواهم! ولش کن!».

او می‌گوید که بعد از «گذشته» دیگر فیلمی از فرهادی را تماشا نکرده و نمی‌خواهد به‌صورت عمومی درباره آثار او صحبت کند، اما گفته: «اگر از من بپرسید، به عنوان کسی که نه قهرمان و نه مستند مسیح‌زاده را دیده‌ام اما این فرد را به‌خوبی می‌شناسم. این دزدی ادبی نبوده. اصغر بسیار باهوش‌تر و جالب‌تر از این است که همچین کاری کند. این فقط شخصیت او بود که می‌خواسته کنترل کاملی روی مسئله مؤلف اثر داشته باشد. این یک ضعف شخصیتی در اوست».

حقیقی گفت این را به فرهادی گفته است: «تو یک مرد موفق، قدرتمند و ثروتمند هستی و روبه‌رویت یک زن از شیراز است که هیچ‌کدام از اینها را ندارد. اینجا هیچ بردی برای تو نیست. این یک باخت است و خجالت‌آور است. مسئله بردن پرونده قضائی نیست. چیزی که تو برایش باید بخواهی، این است که او حس دیده‌شدن و نام برده‌شدن را تجربه کند، نه اینکه هر کاری که در قدرتت هست انجام دهی که این یک کار را نکنی!».

در بخش دیگری از گزارش مفصل نیویورکر با ترانه علیدوستی هم صحبت شده است. او در این گفت‌وگو اشاره کرده که فیلم‌های فرهادی به نمایش شخصیت‌هایی می‌پردازد که برای حفظ وضعیت اجتماعی خود دروغ می‌گویند و از این می‌ترسند که در هنگام آشکار‌شدن اسرارشان مردم چه حرفی راجع به آنها می‌گویند. او می‌گوید برای مدتی طولانی: «ما همیشه به این مسئله می‌خندیدیم که باشه، اصغر همه‌چیز مال توست! برو و ادامه بده. ما درباره این صحبت می‌کردیم که او واقعا نابغه است اما به طریقی در این هم نابغه است که ایده‌های افراد اطراف خود را به درون خود می‌کشد!».

علیدوستی درباره ادعای دانشجوی فرهادی که ایده فیلم فرهادی برای او بوده گفته: «البته، من می‌دانستم، من همان‌موقع این را می‌دانستم».

سیاه و سفید نیستم
در مقاله نیویورکر گفت‌وگویی نیز با اصغر فرهادی انجام شده. او در بخشی از این گزارش درباره اینکه آیا به طور دائم قصد اقامت در آمریکا را دارد، گفته: «حقیقت این است که من انگار در یک دوراهی تصمیم‌گیری درباره اینکه چه کنم گیر افتاده‌ام. از یک طرف وقتی در ایران فیلم می‌سازم، آثارم به شدت مؤثرتر، قدرتمندتر و بااهمیت‌تر برای مردمم در ایران است، اما از سوی دیگر اگر من بمانم و در ایران فیلم بسازم انگار به نوعی وضعیت موجود را پذیرفته‌ام و این شرایط را نرمال جلوه داده‌ام، انگار که نسبت به آنها بی‌تفاوت هستم».

فرهادی می‌گوید که وقتی در حال نهایی‌کردن تیتراژ «قهرمان» در فرانسه بوده قصد داشته نام آزاده مسیح‌زاده را در تیتراژ بیاورد اما به دلیل اشتباهی این اتفاق نیفتاده است. او وقتی درباره وقایع اخیر و شکایات صحبت می‌کند به نویسنده می‌گوید: «منظور من از صحبت درباره این اتفاقات نیست که او (آزاده مسیح‌زاده) آدم خوبی نیست. من تمام فیلم‌هایم را درباره مبارزه بین خوبی و بدی ساخته‌ام، پس او را می‌فهمم. وقتی من هم جوان بودم، عاشق فیلم اولم بودم با اینکه خیلی فیلم خوبی نیست. اما در آن زمان باور داشتم این اثر مال من است. پس احساسش را راجع به مستندش درک می‌کنم».

فرهادی درباره اینکه خودش هم گرفتار ساختاری شبیه فیلم‌هایش شده که در آن اشتباه کوچکی سبب یک بحران بزرگ‌تر می‌شود هم صحبت کرد و گفت: «بله، من درباره این اتفاقات هر روز نت‌نویسی می‌کنم. شاید حتی یک روز فیلم‌نامه‌ای درباره‌اش نوشتم. از یک طرف من شگفت‌زده شدم، اما از طرف دیگر خوشحالم چون حالا می‌توانم بگویم: بله فیلم‌های من واقع‌گرا هستند».

در این مقاله همچنین اشاره شده که وقتی وزارت ارشاد اعلام کرده که تعدادی از فیلم‌سازها را در فهرست ممنوع‌الکارها قرار داده و به‌زودی نامشان را اعلام می‌کند، به فرهادی گفته شده که نام او هم در این فهرست است. اتفاقی که نتیجه نمایش فیلم «قهرمان» در جشنواره فیلم اورشلیم است. فرهادی گفته: «بخش‌های مختلفی از دولت با دستیاران و افراد نزدیک به من تماس گرفتند تا این پیام را به من برسانند».

او درباره رخدادهای اخیر ایران هم با این روزنامه‌نگار صحبت کرده است و گفته: «من در ماشینم می‌نشینم و در خیابان‌های تهران می‌چرخم، لازم نیست شما سیاسی باشید، به عنوان یک انسان آن چیزی که می‌بینیم تکان‌دهنده است». نویسنده در ادامه به تمسخر فرهادی بعد از واکنشش به اتفاقات اخیر ایران در رسانه‌های رسمی به خاطر پرونده او با آزاده مسیح‌زاده اشاره می‌کند و می‌نویسد: «داستان مسیح‌زاده که تا اینجا توسط رسانه‌های دولتی تا حد زیادی نادیده گرفته شده بود، حالا از دست او خارج شده و به بهانه حقوق او، دولت در حال محکوم‌کردن بزرگ‌ترین فیلم‌ساز آن کشور است».

فرهادی در ادامه می‌گوید در یکی از سخت‌ترین لحظات احساسی زندگی‌اش است؛ چون نمی‌داند آیا می‌تواند به ایران برگردد یا نه، آیا هرگز والدینش را دوباره خواهد دید و آیا همسر و فرزندانش می‌توانند ایران را برای دیدار با او ترک کنند. او گفته: «من قبول دارم که مشکلاتی در شخصیتم دارم. من سفید یا سیاه نیستم، بلکه یک انسان خاکستری‌ام». فرهادی حالا احساس می‌کند که بحث در مورد کپی‌رایت در این لحظه پیش‌پاافتاده است: «چیزهای مهم‌تری حالا در ایران هست که باید در موردشان صحبت کنیم».

ماجرا از چه زمانی آغاز  شد؟
حواشی ادامه‌دار اصغر فرهادی از هفتادوچهارمین جشنواره فیلم «کن» آغاز شد. جشنواره‌ای که برای نخستین بار «قهرمان» ساخته او را به نمایش گذاشته و نشست خبری پرچالشی را پشت سر گذاشت. از چرایی عدم ساخت فیلمی درباره موضوعات سیاسی و اجتماعی ایران گرفته تا انتخاب امیر جدیدی برای ایفای نقش اصلی فیلم سؤالاتی مطرح شد.

موج انتقادهای مطرح‌شده به فرهادی در جشنواره فیلم کن، به شکل‌های مختلف ادامه پیدا کرد. «قهرمان» در نخستین سفر جشنواره‌ای خود، در اختتامیه هفتادوچهارمین دوره جشنوار کن، جایزه بزرگ هیئت داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» دریافت کرد.

فرهادی پس از دریافت جایزه‌اش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره کن و هیئت داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه‌کننده فیلمش و خانواده‌اش تشکر کرد و گفت: «الان که اینجا ایستاده‌ام به یاد 36 سال قبل افتادم که یک بچه 13ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. 36 سال است که جز نوشتن و فیلم‌ساختن کار دیگری نکردم و با همه محدودیت‌ها، مشکلات و فشارها و گرفتارهایی که می‌توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم‌ها را نسازم و شما هم نبینید اما به امید اینکه با هر فیلمی که می‌سازم، یک پرسش از شرایط تلخ اجتماعی را که اطرافم هست با تماشاگر‌ها به اشتراک بگذارم، با وجود همه مشکلات ادامه بدهم، چون ایمان دارم یکی از راه‌های نجات کشورم، آگاهی‌بخشی است».

در این میان، به ناگاه حاشیه دیگری بر سر «قهرمان» سایه انداخت. آزاده مسیح‌زاده از شاگران سابق اصغر فرهادی ادعایی را مبنی بر اثرپذیری جدی از مستند ساخته‌شده او مطرح کرد و نگاه‌ها به ساخته او معطوف شد. بلافاصله انجمن مستندسازان در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر در ساخت یک فیلم داستانی از مصالح مختلف یک فیلم مستند استفاده شده باشد، حق و حقوق صاحب فیلم مستند چگونه باید تأمین شود؟ اگر کسی در مسیر ساخت یک فیلم به عنوان راهنما، مشاور یا استاد حضور داشته باشد چه حقی نسبت به آن فیلم پیدا می‌کند؟ و... ما در انجمن مستندسازان به واسطه درخواست و چاره‌جویی خانم آزاده مسیح‌زاده، کارگردان فیلم مستند، دوباره با این مسئله پرتکرار در سینمای مستند مواجه شده‌ایم.

پس از انتشار این بیانیه، کاوه رضوانی‌راد (وکیل اصغر فرهادی) نسبت به ادعای مطرح‌شده واکنش نشان داد و نوشت: «پیش از هر سخنی، ذکر این نکته ضروری است که اینجانب در مقام وکیل پروژه سینمایی «قهرمان»، در سه ماه گذشته به دلیل رعایت احترام مقام معلم و شاگردی، از پاسخ رسانه‌ای به ادعاهای یکی از هنرجویان ورک‌شاپ آموزشی آقای اصغر فرهادی در سال ۹۲_۹۳ اجتناب کرده و گزارش خود را دراین‌باره به خانه سینما ارائه کرده‌‌ام، اما اکنون که بیانیه انجمن مستندسازان، موجب رسانه‌ای‌شدن موضوع در سطح عمومی شده است، بیان توضیحات و جزئیات موضوع و انتشار اسنادی که ماهیت حقیقی روایت را آشکار می‌سازد ضروری است. بنابراین ضمن غنیمت‌دانستن فرصت پیش‌آمده جهت روشن‌سازی ابعاد ناگفته موضوع، بر این امر تأکید می‌نمایم که نسخه‌ای از کلیه مستنداتی که در ادامه به آنها اشاره شده، پیش از این، در اختیار خانه سینما و دادسرای فرهنگ و رسانه قرار گرفته است». اما پس از اکران عمومی فیلم در ایران، موضع‌گیری‌های مختلف نسبت به فیلم به اوج خود رسید و روزی نبود که اظهارنظری درباره «قهرمان» به موجی خبری تبدیل نشود. در این میان اصغر فرهادی دست به کار نوشتن بیانیه‌ای شد که کمتر کسی از او انتظار چنین صحبت‌هایی را داشت.

او در واکنش به گفت‌وگوی داوود مرادیان، مدیر گروه مستند بنیاد روایت فتح، متنی را منتشر کرد و نسبت به صحبت‌های او که گفت آقای اصغر فرهادی فیلم‌ساز تیزهوشی است که هم حکومت را دارد و هم بیرون حکومت را، نوشت: «در تمام سال‌‌های گذشته بنا بر این داشتم که از ورود به هر حاشیه‌ای پرهیز کنم و همواره تمرکزم بر نوشتن و فیلم‌ساختن باشد. تصورم بر این بود که پاسخ بسیاری از حاشیه‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌‌ها در حاصل کارم داده می‌شود و نیاز به توضیحی نیست. اما این سکوت، برخی را بر آن داشته تا یک‌سویه هرآنچه را در ذهن بافته‌اند بروز دهند، با این اطمینان که فرهادی ورود نخواهد کرد و پاسخی هم نخواهد داد. بهانه این نوشته اظهارنظر فردی است که او را نمی‌شناسم و من را هم‌زمان منتسب به حکومت و خارج از کشور کرده است. خیلی صریح و روشن بگویم: من از شما بیزارم! من نه هیچ‌گاه کوچک‌ترین قرابتی با منش و تفکر واپس‌گرای شما داشته‌ام و نه سر سوزنی به گزافه‌گویی‌هایتان در پوشش حمایت و تعریف و تمجید نیاز دارم. شما که سال‌‌ها براى فرار از پذیرش مسئولیت خود سعى در جاانداختن واژه‌ «سیاه‌نمایى» در کنار تک‌تک فیلم‌های من کردید و شگفت که در سوى مقابلتان همین تلاش براى متهم‌کردن من به سفیدنمایى در جریان است!».

اما این حواشی هر روز بزرگ بزرگ‌تر شد و آزاده مسیح‌زاده سازنده مستند «دو سر برد، دو سر باخت» در گفت‌وگویی با مجله تجربه، تجربه حضور در کلاس‌های اصغر فرهادی و چگونگی شباهت فیلم مستندش به قهرمان را توصیف کرده است. «آقای فرهادی روی مبل کنار پنجره نشست. من هم روی یک صندلی که میزی مقابلش بود کنار آقای فرهادی. خانم بخت‌آور هم که انتهای اتاق و فریده شفیعی با یک دسته برگ A4 در دست نشسته روبه‌روی من. آقای فرهادی شروع به صحبت کرد که چه خبر از شیراز و هنوز می‌ری و می‌آی و... گفتم نه دیگر ساکن شده‌ام. گفت ای بابا. ما خیلی سفر داریم به شیراز. توی این فکر بودیم که تو هم بیایی. چون من دارم توی شیراز یه فیلم می‌سازم به نام قهرمان. توی این فکر بودم که تو هم توی فیلم بازی کنی. یادمه توی فیلم خودت وقتی جلوی دوربین می‌‌اومدی لهجه شیرازی خوبی داشتی. من استرس گرفتم و متحیر شدم. من را چه به بازی! گفتم آقای فرهادی من اصلا بازیگر نیستم. علاقه و استعدادی هم ندارم. علاقه من کارگردانی‌ است. خیلی دلم می‌خواهد کنار شما باشم و از شما یاد بگیرم. پرسید خب چه کارها کردی؟ از فیلم‌هایی که ساختم گفتم و اشاره کردم که در فیلمی که فیلم‌بردارش محمود کلاری بود منشی صحنه بودم. گفت چقدر خوب. پس می‌توانی منشی صحنه هم باشی. بعد از من پرسید شیراز را چقدر می‌شناسی؟ گفتم من شیرازی‌ام، همه جایش را می‌شناسم. پرسید مکان‌های تاریخی؟ رستوران‌ها؟... گفتم همه جا. حتی جاهایی را سراغ دارم که توریست‌ها را نمی‌برند اما خیلی مهم و جذاب‌اند. آقای فرهادی گفت پس توی همین جلسه شماره ملی‌ات را می‌گیریم که برایت بلیت هواپیما بگیریم و هفته بعد با گروه ما به شیراز بیایی. حین همین صحبت‌ها آقای فرهادی اشاره‌ای کرد به فریده شفیعی که در تمام آن ساعت مثل یک ربات روبه‌روی من بی‌حرکت نشسته بود. با این اشاره شفیعی آمد بالای سرم ایستاد و دو برگه روی میز مقابلم گذاشت. روی یکی متنی نوشته شده بود و دیگری سفید بود. آقای فرهادی گفت تا اینجا هستی متنی که روی آن کاغذ نوشته شده را به خط خودت روی این کاغذ بنویس. یک نگاه به متن کردم. تقریبا این بود: «این‌جانب آزاده مسیح‌زاده فرزند... به شماره ملی... در صحت و سلامت عقل و اراده اعلام می‌دارم مستند... بر اساس طرح و ایده‌ای از آقای فرهادی می‌باشد». این عین جمله نیست ولی خیلی نزدیک است و این به خاطرم مانده بود. گرچه اخیرا کاغذ را توی دادگاه دیدم. خودم که نسخه‌ای از آن نداشتم. یعنی کلا یک نسخه بود که نزد آقای فرهادی ماند. خواندم و استرس گرفتم. انگار نفسم پس رفت. سرم را بالا آوردم و گفتم آقای فرهادی می‌شود راجع به این صحبت کنیم؟ ایشان گفت حالا امضا کن و شماره ملی‌ات را هم صحیح بنویس که برایت بلیت هواپیما بگیریم، با هم می‌رویم شیراز و درباره‌اش صحبت می‌کنیم. من هی می‌گفتم آقای فرهادی... می‌خواستم یک‌جوری با روی خوش از زیرش در بروم. می‌خواستم بگویم ایده مال خودم است. خودم این مستند را ساخته‌ام. این طرح اصلا جزء مواردی که شما سر کلاس آوردید نبود (که تازه آنها هم طبق بیانیه اخیر کارنامه نمی‌تواند متعلق به استاد باشد). آقای فرهادی هی مصرانه می‌گفت امضا کن. بعد هم پرسید: «فیلمت رو با چه اسمی فرستادی به جشنواره‌هایی جایزه گرفت؟» گفتم «دو سر برد، دو سر باخت». گفت همان را بنویس. یادم آمد در تماس تلفنی‌ای که از مؤسسه بامداد با من گرفته شده بود، گفته بودم فیلم را در خارج به نام پرده چهارم نمایش داده‌ام. در طول آن لحظات این احساس را داشتم که آقای فرهادی دارد مالکیت فیلم من را می‌گیرد».

اما این اظهارنظرها بی‌پاسخ نماند و به فاصله چند ساعت بیانیه‌ مفصلی درباره چگونگی ساخت فیلم قهرمان و ادعاهای آزاده مسیح‌زاده از سمت روابط‌عمومی فیلم «قهرمان» رسانه‌ای شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «بر طبق قانون کپی‌رایت، مالکیت مادی و معنوی سوژه‌های منتشرشده‌ای که در رسانه‌ها عمومی و افشا شده‌اند، متعلق به هیچ‌کس نیست و همگان می‌توانند از این اطلاعات عمومی‌شده، به صورت جزئی و کلی در یک اثر هنری استفاده کنند. این قانون، در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد و در دادگاه‌ها مورد استناد قرار می‌گیرد. نکته مهم و قابل توجه آن است که فیلم «قهرمان» برداشتی کاملا آزاد و متفاوت از سوژه‌ای افشاشده است که اخبار آن دو سال قبل از ورک‌شاپ سال ۹۳ در رسانه‌ها و شبکه‌ استانی فارس منتشر شده. از همین روی خود این مستند را هم نمی‌توان به کپی‌برداری از گزارش تلویزیونی استان فارس درباره سوژه زندانی شیرازی متهم کرد. ادعای وام‌گرفتن فیلم «قهرمان» از اثر مستند، نادیده‌گرفتن به‌عمد یا غیرعمد همه‌ اطلاعات منتشرشده‌ پیشین راجع به این سوژه در رسانه‌هاست. طبق قانون و نظر کارشناسان حقوقی، آنچه در یک اثر مستند مورد حمایت قانون کپی‌رایت قرار می‌گیرد، نه اطلاعات افشاشده‌ای که فیلم مستند نیز خود آن را از واقعیت وام گرفته و صرفا گزارشگر آن است، بلکه بیان خلاقانه‌ سازنده‌ مستند است. به وضوح روشن است که فیلم «قهرمان» به هیچ عنوان در بیان داستانی و سینمایی خود نسبتی با فیلم مستند مورد بحث ندارد. برخی شباهت‌هایی که در این دو اثر به شکل طبیعی وجود دارد، به معنای وام‌گرفتن از خلاقیت و بیان اثر مستند نیست. این شباهت‌ها سه دلیل واضح دارد: وجود ریشه‌ مشترک در هر دو اثر که یکی مستقیما درباره یک اتفاق واقعی است و دیگری برداشتی آزاد و متفاوت از آن. توصیه‌ها و راهنمایی‌های کلی و جزئی مدرس ورک‌شاپ که در قدم اول، طرح ایده‌ کار بر روی افراد و سوژه‌هایی که پول یا شیء گرانبهایی را به صاحبش برگردانده‌اند و تبدیل به قهرمانی محلی شده‌اند، بوده است. این راهنمایی‌ها هم در مسائل تکنیکی ازجمله دکوپاژ، قاب‌بندی و حرکت دوربین بوده و هم در جنبه چگونگی دنبال‌کردن هر سوژه و شکل روایت داستان آنها. این موضوع باعث شده که همه‌ چند اپیزود مجموعه کلاسی این ورک‌شاپ از یک فیلتر عبور کنند و شبیه به جنس سینمایی که مدرس کلاس در حال تدریس آن به هنرجویان بوده، بشوند».

به نظر می‌رسد تا به انتها رسیدن این پرونده و اعلام برنده این پرونده حقوقی همچنان باب اظهارنظر درباره عملکرد اصغر فرهادی باز است و هرازگاهی بار دیگر ماجرا به خبر داغ رسانه‌ها تبدیل خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۰۱ ، ۲۱:۴۷
sms reson

اجرای کمپین پیامکی با پیام رسون

1401-08-02 23:16:42 19  0  0

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب برسانید؛ استفاده از بازاریابی پیامکی است. با استفاده از این کار می‌توانید در مدت زمان کوتاهی توجه مشتریان زیادی را به خود، جلب کنید. واقعیت این است که افراد روزانه بیشترین زمان را با تلفن های همراه خود، می‌گذرانند‌. بنابراین، با احتمال زیادی پیام ارسالی از سمت شما به سرعت توسط مخاطب خوانده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم برای اجرای یک کمپین پیامکی ذکر کنیم پیشنهاد میدهم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

کمپین تبلیغاتی چیست ؟: 

 

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه است که قبل از هر چیز پیام هدف کمپین مشخص شده، مخاطب تعیین شده و با برنامه‌ریزی دقیق، بکوشد پیام مناسب در دوره زمانی مناسب با بودجه مناسب برای مخاطب مناسب ارسال شده و تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با مالک کمپین، ترغیب نماید. کمپین تبلیغاتی بدون تعریف معیار عددی مشخص برای سنجش کارایی، بی معنی است. در واقع کمپین تبلیغات اس ام اسی، سریع‌ترین راه برای جلب نظر مخاطبانی است که از قبل با کسب‌وکار شما آشنایی دارند. می‌توانید در عرض چند دقیقه با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، به گروهی فعال از افراد دسترسی پیدا کنید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این افراد پیامتان را بخوانند و به CTA ( که همان فراخوان یا call to action نیز میگویند ) شما عمل کنند.

 

 

نحوه اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی :


برای اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی، نیازمند یک پنل پیامکی معتبر هستید. انتخاب یک پنل پیامک استاندارد که از تمامی امکانات برخوردار باشد می‌تواند شما را برای اجرای بهترین کمپین پیامک تبلیغاتی آماده کند. اجرای کمپین تبلیغاتی از طریق پیامک، به خلاقیت و هنر شما بستگی دارد. امکاناتی که پنل پیامک در اختیار شما قرار می‌دهد یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید کمپین پیامک تبلیغاتی را به بهترین شکل اجرا کنید بهتر است تنها به ارسال متن از طریق پیامک، اکتفا نکنید. از طریق پیامک‌های چند رسانه‌ای از جمله عکس و ارسال پیامک صوتی می‌توانید بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بنابراین با خرید پنل پیامکی پیام رسون ، می‌توانید از امکانات آن برای اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی استفاده کرده و با مشتریان خود تعامل کنید.

 

 

 

دلایل استفاده از کمپین تبلیغاتی : 

 

- پیامک‌ها ۶۰ الی ۹۸٪ نرخ باز شدن دارند که از نرخ باز شدن ایمیل خیلی بیشتر است. 

 

- 85 درصد از مشتریان، اس ام اس را به تماس‌های تلفنی بازاریابان ترجیح می‌دهند.

 

- بازاریابی تلفن همراه به فروش بیشتر کمک می‌کند زیرا مردم بیشتر اوقات تلفن همراه خود را در دست دارند و زودتر متوجه پیام‌های ارسالی و تبلیغاتی می‌شوند.

 

- با بازاریابی پیامکی نرخ تبدیل می‌تواند ۱۴ درصد افزایش یابد.

 

- ایجاد کمپین‌های پیامکی سریع و آسان است. در صورت داشتن لیست مخاطبان، می‌توانید یک کمپین را در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید.

 

- محدوده توجه مردم (که در حال حاضر هشت ثانیه است) هرسال کوتاه‌تر می‌شود؛ بنابراین به کمک این نوع تبلیغات می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان پیام خود را به او منتقل کنید.

 

- دسترسی جهانی دارد. خدمات پیام کوتاه می‌تواند پیام یک برند را در سراسر جهان به هر شخصی که از تلفن همراه استفاده می‌کند، برساند.

 

- فرصت‌هایی را برای مشاغل محلی باز می‌کند. بازاریابان می‌توانند تبلیغات از طریق پیامک را در یک منطقه جغرافیایی خاص مورد هدف قرار دهند.

 

- مقرون‌به‌صرفه است. بازاریابی پیامکی در مقایسه با بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی یک روش ارتباطی ارزان است. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی هزینه‌های خود را هر روز با ارسال sms به‌جای ارسال نامه یا بروشور کاهش می‌دهند. این امر همیشه برای محیط‌ زیست ما نیز عالی است!

 

- با سایر کانال‌های بازاریابی کار می‌کند و بازاریابان اغلب از آن به‌عنوان مکمل کمپین‌های بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. به‌‌عنوان مثال، اگر ایمیلی باز نشده باشد، sms تبلیغاتی می‌تواند این پیام را بر روی تلفن همراه ارسال کند.

 

- همه مناطق اینترنت پرسرعت یا Wifi ندارند؛ بنابراین، اس ام اس‌ها راه بهتری برای دسترسی به مشتریان شما هستند.

 

- ارسال یک پیام شخصی (به مناسبت تولد یا تشکر) در صندوق ورودی مشتری مؤثرتر از یک ایمیل است.

 

 

 

پیام رسون : 


از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که می‌گذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .

سامانه پیام کوتاه شیراز با فعالیت در همین حوزه و کسب موفقیت های روزافزون یکی از معتمد ترین و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شده است که برای خرید پنل پیامک از آن فقط کافیست وارد سایت سامانه پیام کوتاه شوید و از آنجا خرید خود را تکمیل کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۰۱ ، ۱۱:۱۷
sms reson

روز گذشته دلار با نزدیک شدن به مرز ۳۴ هزارتومانی، نگرانی ها و پرسش های جدیدی را در حوزه آینده اقتصاد پدید آورد، همزمان با اعلام تورم سالانه ۴۲ درصد و تورم ۷۰ درصدی در حوزه مواد غذایی در کنار اعتراضات در شهرهای مختلف کشور، این ابهام بیش از پیش نمود پیدا می کند که چه پیش روی قیمت دلار و اقتصاد ایران است؟! 
تمام تصمیمات و اخباری که این روزها می شنویم و شاهد هستیم، نه تنها سیاسی نیستند، بلکه مهمترین تصمیمات اقتصادی هستند که دولت و مسئولین جمهوری اسلامی برای آینده اقتصاد ایران می گیرند. 
همزمان با اخبار ناامیدکننده که سرتاسر کشور را فرا گرفته، شاهد عبور نقدینگی از ۵ هزار میلیارد تومان هستیم، در دو هفته گذشته شاهد خروج بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خروج سرمایه از بورس بوده ایم. سوال اساسی این است که این حجم از نقدینگی قرار است به کجا برود؟ مگر نه آنکه با بی ثباتی جامعه، مستقیما اهرم های تورم زا را هدف می گیرد و در صف صرافی ها خود را به نمایش می گذارد؟!. این اخبار، خود به اندازه یک حمله تروریستی برای سفره مردم نگران کننده است؛ ولی دیده نمی شود که کسی نگران آن باشد و از آن حرفی بزند؛ شنیده شده که برخی می گویند تورم و بحران های فعلی جهانی است!. نمی‌توان کشوری که همواره تورم تک رقمی داشته و در بدبینانه‌ترین حالت به تورم ۱۰ درصدی رسیده را با مملکتی مقایسه کرد که تنها تورم مواد غذاییش بیش از ۷۰ درصد است و همواره رکوردهای تورمی بالای ۳۰ و ۴۰ ثبت می‌کند! اینها توجیهاتی بیش نیست و به همان اندازه ساده لوحانه است که عده ای گمان می‌بردند با فرا رسیدن زمستان سخت برای اروپا، می‌توانند امتیاز بگیرند! علی‌رغم آنکه بررسی دقیق توان صادراتی گاز ایران این پرسش اساسی را به وجود می آورد که آیا کسانی که این گفتمان و استراتژی‌های غلط را مطرح می‌کنند و در تلاش برای القای آن به مسئولین هستند؛ آیا به راستی دوست مردم و ملت ایران هستند؟! همین تحلیل‌های غلط موجب بی‌توجهی شدید به برجام و معیشت مردم شد، که این روزها نارضایتی گسترده آن را شاهد هستیم. حال زمستان سخت نزدیک است، با این تفاوت که احتمال کم گازی در ایران را شاهد خواهیم بود، نه اروپا!. قیمت گاز به علت عرضه زیاد برای لحظاتی در اروپا حتی منفی صفر شد! متاسفانه شاهد هستیم که مشاورین اقتصادی کم تجربه‌ای در سکان اصلی ترین نهادهای اقتصادی کشور گماشته شده‌اند و هر روز بیش از قبل شاهد ناتوانی دولت در مدیریت اقتصاد هستیم، این درست در سالی است که دولت و مجلس از نگاه سیاسی تماما هم سو هستند، نگارنده بارها در مورد عدم صلاحیت وزرای دولت هشدار داده بود، اما عده‌ای تنها راه اصلاح را استیضاح می‌بینند! در حالی که تا زمانی که انتصابات بر مبنای شایسته سالاری نباشد، وضعیتی بهتر از این را شاهد نخواهیم بود. 
در کنار ناآرامی‌ها، بی‌ثباتی پایه پولی و رشد افسارگسیخته نقدینگی، بی‌کاری و رکود گسترده، می‌توان اختلال شدید در اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام را نیز اضافه کرد؛ صدمه و رکودی جدی به بخشی از خانوارها وارد شده که شمار آن می تواند به چندین میلیون نفر برسد؛ این رکود اثر شدید و تبعات اقتصادی و اجتماعی خود را در ماه های آینده نمایان خواهد کرد؛ متاسفانه باید اعلام کرد که به جای آنکه زمستان سخت پیش روی اروپا باشد، پیش روی ماست، در تهران و دیگر شهرهای ایران!. پیش تر پیش بینی می شد قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۱ از محدوده ۳۵ هزار تومان عبور نکند، اما حال با آنچه در رفتار برخی تصمیم سازان دیده می‌شود خلاف 
آن را ثابت می‌کند.
درنهایت اینکه عمیقا برای آنچه که برای کشورمان اتفاق می‌افتد باید نگران بود و برای اصلاح آن اقدام اساسی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۰۱ ، ۱۱:۱۶
sms reson

چرا تبلیغات با پنل پیامکی

1401-07-26 23:15:06 21  0  0

روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که در بازار امروز بتواند مشتری های فراوانی را به سمت شما هدایت کند. اما روشی که هم هزینه کمتر داشته باشد و هم موثر تر  باشد، بسیار ارزشمند خواهد بود که صاحبان کسب و کار بدان نیازمند هستند. در این مقاله میخواهیم در رابطه با ضرورت پنل پیامکی برای هر کسب و کاری بپردازیم  پیشنهاد میکنم تا پایان با نمایندگی سامانه پیامک شیراز همراه  باشید تا علت انتخاب پنل پیام کوتاه را بهتر متوجه شوید.

 

 

 

ضرورت استفاده از پنل پیامکی :

 

بیش از یک دهه است که از تبلیغات پیامکی با استفاده از خرید پنل اس ام اس  می‌گذرد و هر روزه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

اما خوب است بدانید این بازاریابی هم  مثل هر روش دیگر تا  خود را در میان مردم ثابت کند، مدت زمانی را صرف کرده است.  اما پنل پیام کوتاه  نسبت به دیگر روش ها مدت زمانی کوتاهی را صرف کرد  تا مردم با آن آشنا شوند و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوند.

در طول این سال‌ها سامانه های پیام کوتاه زیادی به وجود آمدند از جمله سامانه پیامک شیراز که هر روزه سعی داشته تا با در بر گرفتن امکانات متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد _ که همگی برای راحتی و آسایش مشتریان خود است_ را به سامانه پیام کوتاه وارد کند.

حال اگر بخواهیم تبلیغات پیامکی را زیر ذره بین ببریم و بررسی کنیم که چقدر تبلیغات اس ام اسی مابین کسب و کارها ارزش پیدا کرده است ، میتوانیم به تبلیغات اس ام اسی که در طول روز دریافت می‌کنیم را مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه  متوجه می‌شویم که حتی مشاغل و برندهای مختلف هم در ارسال اس ام اس تبلیغاتی با هم رقابت می کنند.

اما باید خودتان متوجه شده باشید که این پیام های تبلیغاتی چقدر به کارتان می‌آید یا  اینگونه بگویم چقدر از پیامک های تبلیغاتی که روی گوشی شما است  به دردتان می خورد و شما را جذب می کند.

 

 

 

انتخاب صحیح سامانه پیام کوتاه : 

اصلی‌ترین نکته که تمامی صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند، انتخاب نمایندگی سامانه پیام کوتاه ی است که علاوه بر بانک شماره موبایل جامع، بتواند متن پیامک تبلیغاتی شما را برای افرادی ارسال کند که به کارشان می‌آید در واقع باید بیوگرافی مفیدی نسبت به افرادی که شماره شان را دارد، داشته باشد که این موضوع را فقط تجربه افراد است که می‌تواند ثابت کند که  پیشرفته‌ترین سامانه پیام کوتاه کدامند.

 

نکته دیگر که  در انتخاب سامانه پیام کوتاه برای بازاریابی پیامکی باید در نظر داشته باشیم اینست که  هزینه پنل پیامکی هر سامانه پیامک چقدر است در واقع صاحبان کسب و کار  به دنبال ارزانترین پنل پیام کوتاه ایران و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه و پر سرعت ترین پنل پیامک هستند و همین  موارد باعث می‌شود افراد  بازاریابی پیامکی را انتخاب کنند و اقدام به خرید سامانه پیام کوتاه کنند.

در بین نمایندگی سامانه ارسال پیامک یکی از بهترین سامانه پیام کوتاه، اهورا اطلس فارس است که با در بر داشتن ارزانترین سامانه ارسال اس ام اس شیراز و انتخاب شده به عنوان ارزان ترین تعرفه پیامک در ایران توانسته جایگاه ویژه در میان صاحبان کسب و کار پیدا کند.

 

 

 

پیام رسون 

از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که می‌گذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .

سامانه پیام کوتاه شیراز با فعالیت در همین حوزه و کسب موفقیت های روزافزون یکی از معتمد ترین و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شده است که برای خرید پنل پیامک از آن فقط کافیست وارد سایت سامانه پیام کوتاه شوید و از آنجا خرید خود را تکمیل کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۰۱ ، ۲۳:۲۰
sms reson

 هر جامعه‌ای برای ایجاد و تداوم حیات در آن به سه مولفه اصلی (سلامت، امنیت و توسعه) نیازمند است. عنصر سلامت در هر کشوری، می‌تواند پاشنه آشیل آن جامعه باشد، به ‌نحوی که در بسیاری از کشورها هیچ‌گاه نظام سلامت به بخش‌های خصوصی واگذار نمی‌شود و دولت‌ها خود سردمدار مراقبت از سلامت جامعه و مردم هستند. نظام خود به چند مقوله نیازمند است و از مهم‌ترین آنها می‌تواند اقتصاد سلامت و کنترل شیوع بیماری‌ها واگیر و غیرواگیر باشد. در کشور ما و با تجارب تلخ و شیرینی که در زمینه اپیدمی کرونا داشتیم و سپس زمزمه‌های حذف دولتی برای خرید دارو که طی چند وقت اخیر سبب افزایش هزینه‌های درمانی و دارو شده است، شاهد بودیم که این نظام تا چه اندازه‌ای می‌تواند آسیب‌پذیر باشد، تصمیم‌گیری‌های عجیب همچون، واگذاری پرستاران به عنوان پرچمداران مبارزه با کرونا به بخش خصوصی و عقد قرارداد 89 روزه تا سقوط صدها هزاران نفر با درمان کرونایی که به باور مسوولان در ایران رایگان بود! همچنین طبق گفته مسوولان حدود 70 درصد هزینه‌های درمانی در کشور ما از جیب مردم خارج می‌شود و همین امر موجب شده که یک بیمار با یک عمل جراحی یا طول درمان نه‌چندان طولانی‌مدت، به زیر خط فقر سقوط کند. برای بررسی این دو موضوع افزایش پرداخت از جیب مردم برای مراقبت‌های سلامت (out of pocket) و هزینه‌های کمرشکن درمان (catastrophic cost) و مقایسه آن با دیگر کشورها، سراغ دکتر محمد اکبری، اقتصاددان حوزه سلامت رفتیم که گفت‌وگوی خبرنگار «اعتماد» با وی، حاوی نکات قابل تاملی است. 
    
  این روزها اکثر مسوولان متفق‌القول در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که هزینه‌های دارو و درمان افزایش پیدا نخواهد کرد، اما چندی پیش رییس سازمان نظام پزشکی اعلام کرد 70 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم خارج می‌شود. با توجه به اینکه این امر در مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیز مشهود است، تفسیر شما از این دو موضوع چیست؟
 به‌طور کلی و در سراسر جهان، دولت‌ها موظف هستند که از مردم در برابر هزینه‌های مالی سلامت محافظت کنند، یعنی این وظیفه ذاتی دولت‌ها و نظام‌های سلامت کارآمد و پویاست که در هر شرایط اقتصادی، نگذارند جامعه از مسیر مراقبت‌های سلامت، آسیب جدی ببیند. از همین‌رو یک تامین مالی عادلانه باید در نظام سلامت وجود داشته باشد و بر اساس توان پرداخت اقشار مختلف مردم پایه‌گذاری شود؛ یعنی از طریق یک بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، فردی که ثروت بیشتری دارد شناسایی می‌شود و هزینه‌هایی که او پرداخت می‌کند از اقشار متوسط و ضعیف، بیشتر است. حالا چه چیزهایی این وظیفه دولت‌ها را مختل و در تامین مالی نظام سلامت مشکل ایجاد می‌کند؟ به‌طور کلی این امر به دو شاخص بسیار مهم بازمی‌گردد که اینها تا حدود زیادی نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم از حیث اقتصادی چگونه است: 
یکی افزایش پرداخت از جیب مردم برای مراقبت‌های سلامت (out of pocket) و دیگری هزینه‌های کمرشکن درمان (catastrophic cost) است. پرداخت از جیب، نسبت پرداختی است که بیمار به کل هزینه‌های درمان و به‌طور مستقیم پرداخت می‌کند، یعنی آن لحظه که خدمات را دریافت می‌کند یک مقدار پولی را به‌طور مستقیم می‌پردازد؛ بر اساس آمار بانک جهانی، در ایران نسبت پرداختی از جیب مردم، 40 درصد بوده و این آمار متعلق به سال 2019 است! و امروزه این آمار قطعا بیشتر و شاید همان 70 درصدی باشد که گفتید رییس محترم سازمان نظام پزشکی به آن اشاره کرده است. البته طی سال‌های اخیر این متغیر، روند سینوسی داشته و میان 56 و 70 درصد بوده و در سال 1380 که به مرور زمان روند کاهشی پیدا کرد و به 40 درصد در سال 2019 رسید. در سال 1396 این شاخص روند افزایشی پیدا کرد و به باور وزیر محترم بهداشت دولت سیزدهم که در مصاحبه‌ای در آبان پارسال گفته بود، پرداخت از جیب بیماران به 43 درصد رسیده است؛ اما برای اینکه ببینیم این 43 درصد چقدر سخت است و چقدر وضعیت بدی دارد، من به دو نکته شاخص اشاره می‌کنم؛ شاخص نخست که ذکر کردم (out of pocket) قرار بود در برنامه چهارم و پنجم توسعه، سهم پرداخت از جیب مردم به 30 درصد و در برنامه ششم که در سال 1400 به پایان رسید این مقدار به 25 درصد برسد که متاسفانه هیچ کدام از اینها محقق نشد. حالا این رقم در دنیا چقدر است؟ میانگین جهانی این رقم 18.1 درصد است. در کشورهایی مانند مقدونیه، تونس و حتی کشورهای اطراف ایران مثلا عمان، آنها وضعیت بسیار بهتری در دنیا دارند و عمان نزدیک 6.5 درصد (یکی از کمترین نرخ‌های دنیا)، کویت 12 درصد، ترکیه حدود 17 درصد، عربستان 16.5 درصد است، ولی کشوری مانند عراق 50.1 درصد است؛ لبنان که شرایط اقتصادی مناسبی ندارد، 31 تا 33.5 درصد اعلام شده است. حتی در امریکا که از نظر کارشناسان، نظام سلامت، کارآمدی مناسب ندارد، چون پول بسیار زیادی هزینه می‌شود، این رقم، 11.3 درصد است. متاسفانه ما اصلا وضع خوبی در حوزه پرداخت از جیب مردم نداریم و این نشان می‌دهد که مردم چه شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و چه هزینه‌های سنگینی بر دوش آنهاست. این رقم در بیماری‌های صعب‌العلاج و بیماری‌های سنگین بیشتر است. شاخص دوم، هزینه‌های کمرشکن است (catastrophic health expenditure) . به زبان ساده پرداخت مستقیم از جیب مردم زمانی که از حد بحرانی عبور می‌کند و مردم را به خط فقر و زیر آن می‌کشاند.


 طبق آماری که وزارت تعاون از وضعیت catastrophic cost ارایه داده و مربوط به سال گذشته است، دو و نیم میلیون نفر به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمانی به زیر خطر فقر سقوط کرده‌اند؟
خط فقر در سال 99 نسبت به سال 98، 38 درصد رشد داشته است. در سال 98 و طبق آمار رسمی حدود 32 درصد از مردم ما زیر خط فقر زندگی می‌کردند و در سال 99 میزان خط فقر 38 درصد افزایش پیدا کرد، یعنی 40 درصد خط فقرمان است. این آمار نشان از وضعیت خراب ما دارد و فارغ از مساله سلامت، بسیاری از مردم راحت‌تر به زیر خط فقر سقوط می‌کنند. 
یک آمار جالب توجه و البته متاثرکننده خدمت شما بگویم، برای (catastrophic expenditure) . یکی از شاخصه‌های خوب آن، «هزینه‌های کمرشکن ناشی از جراحی» است، بدین معنا که یک فرد در صورتی که با یک عمل جراحی مواجه شود، چقدر می‌تواند در مقابل هزینه‌های کمرشکن درمانی تاب بیاورد. طبق آمار بانک جهانی و همچنین آمار رسمی که از سوی مراجع ذی‌ربط منتشر می‌شود، 30 درصد از جمعیت کشور در صورتی که با یک عمل جراحی مواجه شوند باید بیش از 10 درصد از کل درآمدشان را برای آن بپردازند و دچار هزینه‌های کمرشکن درمانی می‌شوند. در این مورد میانگین جهانی 21 درصد است و ما در این موضوع نیز با آمار جهانی، بسیار فاصله داریم و در رتبه‌بندی جهانی در رده 93 یا 94 در میان 124 کشور قرار داریم. طبق آمار بانک جهانی، رقم مذکور در کشوری مانند آلمان یک‌دهم درصد است! در کشور دانمارک نیز یک‌دهم درصد است! و برای کشور رومانی چهاردهم و ترکیه یک درصد، برای اسپانیا یک و دودهم درصد.
آمار رسمی سال 98 که شما به آن اشاره کردید، دو میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت کشور فقط به خاطر هزینه‌های سلامت به زیر خط فقر سقوط کردند؛ یعنی حدود 3 درصد از جمعیت کشور که با قطعیت بالایی می‌توان گفت در سال‌های 1399 و 1400 بسیار وضع بدتری داشته‌ایم و هنوز آمار رسمی آن منتشر نشده است. باوجود بیماری کرونا وضع بسیار بدتر هم شد و ما هم به بدترین نحو ممکن این وضعیت را مدیریت کردیم که تفصیل آن در اینجا مقدور نیست.  حذف ارز ترجیحی در زمینه واردات دارو تا چه اندازه به این امر دامن می‌زند؟ موضوعی که از سوی دولت و سازمان غذا و دارو انکار، اما در داروخانه‌ها باعث افزایش چند صددرصدی قیمت دارو شده است. به نظر من یکی از اقدامات «بد» این دولت که به مرور زمان باعث مصیبت شده و می‌شود (من کلمه مصیبت را مناسب این می‌دانم) حذف ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و واردات دارو بود. حذف این ارز در اقتصاد ایران ضربه مهلکی به مردم وارد می‌کند. ما هر اقدام اقتصادی که می‌خواهیم انجام دهیم باید Cost-Benefit (هزینه- فایده) آن را بررسی کنیم و بر چگونگی تاثیر آن اقدام و سیاست بر بازتوزیع درآمد عمیقا مداقه کنیم. باید پیش‌بینی کنیم و ببینیم هزینه و مزایای آن چقدر است و بعد بسنجیم که آیا این اقدام را انجام دهیم یا نه. عدم تخصیص ارز ترجیحی، خود یک استراتژی است و حتما که نباید آن را در این شرایط انجام دهیم. هزینه‌ها و زیان حذف ارز 4200 تومانی، بیشتر از منافع عدم حذف آن بود و این اتفاق در حوزه سلامت گریبانگیر مردم و دولت می‌شود. برای همین شاهد هستیم که هنوز یک نفر درست به مردم نگفته که ارز 4200 تومانی در حوزه سلامت حذف شد یا خیر. ما مصاحبه‌های متناقضی را شاهد بودیم و چند روز پیش دیدم که آقای رییس‌جمهور گفتند: «هنوز ارز دولتی حذف نشده.» اما شاهد هستیم که نه تنها در داروهای کمیاب بلکه در داروهای معمول، حداقل قیمت آن 3 تا 4 برابر افزایش داشته و این نشان می‌دهد که ارز ترجیحی حذف شده است. یکی از کارهایی که قرار بود انجام شود و مورد تاکید دولت بود که ما ارز 4200 تومانی را حذف می‌کنیم و با سازوکار بیمه پول آن را جبران می‌کنیم؛ اما وقتی حدود هشت تا 10 میلیون نفر بیمه نیستند، چگونه می‌توان از این طریق جبران کرد؟ چگونه این هزینه‌ها را سنجیده‌اید؟ ما حدود 4 میلیون نفر مهاجر داریم که بیمه ندارند، برای آنها راهکارتان چیست؟ ما نمی‌دانیم. مضافا اینکه وقتی قیمت‌ها را بالا بردید، ولو اینکه سازوکار بیمه کاملا مهیا باشد که نیست، مگر مقدار فرانشیز پرداختی افزایش پیدا نمی‌کند؟ آیا قرار است نرخ فرانشیز هم کاهش پیدا کند؟ همچنین باید دقت شود که برای تهیه هر داروهای معمولی اعم از ژلوفن، ناپروکسن، استامینوفن و امثالهم برای اینکه نرخ چند برابر شده آزاد را نپردازیم، باید پیش پزشک برویم و او برای‌مان نسخه تجویز کند. این یعنی هزینه ویزیت، رفت‌وآمد و ... لذا اگر هنگام اِعمال یک سیاست جامع‌نگر نباشیم، دودش در چشم مردم به ویژه قشر ضعیف می‌رود.


  طبق آمار حدود 13 میلیون نفر در ایران فاقد بیمه هستند و چندی پیش وزیر بهداشت اعلام کرد که افراد فاقد بیمه برای 3 ماه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، این ناکارآمدی بیمه‌ها در پوشش هزینه‌های درمانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما باید به پوشش بیمه همگانی عمل کنیم؛ اما برای تحقق این امر، چهار پیش‌شرط مهمی وجود دارد که باید نخست اجرایی شود تا دفترچه‌ای که صادر می‌کنیم یک دفترچه باطله نشود. این اتفاق اوایل سال 95 تا 96 در وزارت بهداشت دولت آقای روحانی رخ داد و ما در قالب طرح همگانی بیمه سلامت، 11 میلیون نفر را بیمه کردیم، اما نتوانستیم ادامه دهیم و دفترچه‌های بیمه روزبه‌روز بی‌اثرتر شدند. نکته مهم این است که برای تحقق و اعتباربخشی به بیمه‌های همگانی پیش‌شرط‌های حیاتی‌ای هستند که عبارتند از: 
 1. کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از هزینه‌های القایی عرضه‌کننده، 2. تدوین راهنماهای بالینی، 3. اصلاح مشکلات نظام بیمه‌ای و 4. نظام ارجاع و پزشکی خانواده.
تا این چهار موضوع به عنوان پیش‌شرط به یک وضعیت قابل قبولی نرسد، پوشش همگانی بیمه‌ای بعد از چند وقت بی‌اثر خواهد شد، چون درمان یک چاه عمیق است؛ پٌر نمی‌شود، بلکه عمق چاه بیشتر هم می‌شود! به عنوان مثال، در رابطه با کنترل هزینه‌ها و تقاضای القایی عرضه‌کننده؛ تحقیقی که چند سال پیش با همکاری عزیزانی انجام دادم و در ژورنال معتبر امریکایی منتشر، چنین نتایجی استخراج شد: قریب 56 درصد سونوگرافی‌های تشخیصی برای سرطان سینه، غیرضروری است و متاثر از تقاضای القایی عرضه‌کننده است. این قبیل هزینه‌ها در مقیاس وسیع باعث گسترش فقر و فشار شدید به بیمه‌ها می‌شود. این رقم برای ‌ام‌آر‌ای تشخیصی سرطان پستان 94 درصد است، بدین معنا که یعنی 94 درصدش غیرضروری است! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. این ارقام در سایر اقدامات پزشکی چقدر است؟ برای تحقق بیمه همگانی باید ابتدا این نوع مشکلات را حل کنیم وگرنه هر قدر پول داخل آن بگذاریم به هدر خواهد رفت و حتی وضع پیچیده‌تر خواهد شد.
مواردی که به آنها اشاره کردم، تکلیف قانونی است و در برنامه پنجم و ششم تصریح شده بوده که محقق نشد. در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تکلیف شده، ولی وزرای بهداشت و درمان انجام ندادند، چه در زمان آقای دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی و چه در زمان سعید نمکی و اکنون نیز رویکرد خوبی در این ابواب دیده نمی‌شود. البته فعلا قضاوت زود است ولی من رویکرد روشن و آینده موفقی را برای تحقق بیمه سلامت عمومی نمی‌بینم.
نکته دیگر اینکه 4 پیش‌شرطی که عرض شد، خودش یک الزام بسیار مهم دارد و آن هم ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به شکل یکپارچه، شفاف و معتبر برای همه اعم از مهاجر و غیرمهاجر است که هنوز تا تحقق آن فاصله زیادی داریم. به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین سد در ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت، تعارض منافع گروه‌های منتفع است. این آمار باعث تاسف است و ما هنوز نظام بیمه‌ای یکپارچه در کشور نداریم، آن هم در شرایطی که صندوق‌های بیمه پایه متعددی داریم ولی قادر نبودیم، آنها را یکپارچه کنیم. قرار بود بیمه پایه یک خدمت واحد به همه ارایه دهد، اما امروز صندوق‌های بیمه‌ای نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، صداوسیما، شهرداری و نهادهای دیگر وجود دارد که تعداد آنها به 10 می‌رسد و یکپارچه عمل نمی‌کنند. سپس بسیار از هزینه‌ها را به بیمه‌های تکمیلی سپردیم در صورتی‌ که پوشش بیمه تکمیلی بسیار کم و آمار ناچیزی است. من فکر می‌کنم حدود 8 درصد مردم بیمه تکمیلی دارند. افرادی هم که بیمه تکمیلی دارند، از اقشاری هستند که توانایی پرداخت را دارند و اقشار توانمند جامعه یا دارای شغل‌های پایدار و اداری هستند.


  ما در دوره کرونا با یک موضوع کاملا متناقض روبه‌رو بودیم. زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از مسوولان و حتی وزیر وقت بهداشت و معاون کل وی، آقای حریرچی اعلام می‌کردند درمان این اپیدمی رایگان است! اما بیمارستان‌ها چه در بخش دولتی و چه خصوصی، هر دو پول می‌گرفتند؛ دولتی‌ها هم پر بودند و مردم مجبور بودند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند. در پایان کار وزارت سعید نمکی، ایرج حریرچی در روز 11 شهریور 1400 گفت 612 هزار نفر با درمان کرونا به زیر خط فقر سقوط کردند. این با حرف‌هایی که روزهای اول کرونا می‌زدند، مبنی بر اینکه هزینه درمان کرونا در ایران رایگان است تناقض دارد؛ البته تناقضات به همین‌ جا هم محدود نمی‌شد.
به موضوع مهمی اشاره کردید، نه تنها هزینه درمان در ایران و از روزهای نخست شیوع کرونا رایگان نبود، بلکه هزینه‌های غیررسمی هم به مردم تحمیل می‌شد که این از ضعف حاکمیتی تولیت بود. مثلا برخی پزشکان پیشنهاد می‌کردند که داروی رمدسیویر را از بازار آزاد و ناصرخسرو بخرید و برای تزریق بیاورید. در حالی که ما قریب به یک میلیارد دلار از بودجه دولت در شرایط ارزی سخت، برای خرید داروی رمدسیویر اختصاص دادیم. شما ببینید اگر این را برای پیشگیری یا کمک به مردم هزینه می‌کردیم چقدر تفاوت داشت. حالا من چرا این را می‌گویم که در این اپیدمی و در آن برهه زمانی به مردم خیانت شده، به این دلیل است که ما یک میلیارد دلار خرج رمدسیویر کردیم، ولی برای خرید ماسک و لوازم گان پزشکی گفتند تحریم هستیم! چطور برای ماسک تحریم بودیم و نمی‌توانستیم بخریم، اما رمدسیویر غیراثربخش پرعوارض را چقدر راحت تهیه کردیم! بر کسی پوشیده نیست که در موج‌های کرونا، یکسری آدم سود کلان می‌بردند. چرا وزیر بهداشت وقت آقای نمکی اذعان می‌کرد که ما در جنگ هستیم و به ما ماسک نمی‌دهند و... پس چرا و چگونه این همه رمدسیویر را به راحتی و در حجم کلان وارد کردید؟ در حالی که به نظرم این دارو در هیچ کشور دنیا این‌طور که ما استفاده کردیم، جزو دستورالعمل درمانی برای کرونا نبوده است! ایرادات جدی به آن وجود دارد، یعنی اصلا بسیاری معتقدند عوارض رمدسیویر به ‌مراتب بیش از منافع آن است و فکر نمی‌کنم کشور پیشرفته‌ا‌ی این دارو را جزو دستورالعمل درمانی برای کرونا قرار داده باشد؛ سازمان بهداشت جهانی هم قرار نداد. ما این دارو را از طریق شرکت‌هایی وارد کردیم که از نزدیکان وزارت بهداشت وقت بودند و این را به مردم تحمیل کردیم. حالا این داروی نامناسب را در این حجم وارد کردید، چرا این‌جور توزیع کردید؟ آقایان کاری کردند که آنقدر شواهد میدانی ما زیاد است که افرادی به بیمارستان می‌رفتند و پزشکی می‌گفت رمدسیویر موجود نیست باید از ناصرخسرو خریداری کنید! بارها این اتفاق افتاد. واقعا اگر کسی می‌خواهد مشکل نظام سلامت را حل کنید نباید یقه مسوولان سلامت گذشته را بگیرد و بگوید چه اتفاقی در آن زمان برای آن پول‌ها افتاد؟ مقوله دیگر اینکه اکنون مشکل خاصی در تامین دارو به‌طور کلی نداریم، چون شکر خدا بسیاری از داروهای ما در داخل تولید می‌شوند؛ اگرچه بسیاری از مواد اولیه تولید دارو را از خارج کشور وارد می‌کنیم اما آن‌گونه که من اطلاع دارم، مشکلی از لحاظ دارو به‌طورکلی نداریم. در بعضی از بیماری‌های خاص شیطنت‌هایی از سوی کشورهای غربی صورت می‌گیرد یا قطعات برخی دستگاه‌های ما را تامین نمی‌کنند، مثل ‌ای‌اوآرتی که اشعه حین عمل را ارایه می‌کند که برخی تجهیزات آن در ایران تعمیر نمی‌شود و قطعات آن را نمی‌دهند؛ اما در حوزه دارو به‌طور کلی فکر نمی‌کنم مشکل خاص فنی در سطح کلان داشته باشیم.
  با این اوصاف زمانی که واکسن‌های چینی سینوفارم به مرحله تولید انبوه رسید قیمت هر دز آن حدود 9 دلار بود و می‌شد با آن یک میلیارد دلار که از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا برداشت شد، بیش از 100 میلیون دز واکسن خرید و می‌شد به‌ جای هزینه درمان، کرونا را کنترل کرد و این همان مصداق صحبت‌های شما در رابطه با داروی رمدسیویر است.
البته خرید واکسن یک مقوله است و مقوله نحوه مدیریت کرونا مقوله‌ای بسیار بزرگ‌تر است. در آن زمان که این پول برداشت شد، ما شروع کردیم به شعار دادن. وزیر مربوطه کررا در تلویزیون می‌گفت: «ما بهترین مدیریت کرونا را در دنیا داریم، اروپایی‌ها با ما تماس می‌گیرند که شما چه کردید؟ و...» و الفاظ و چاپلوسی‌های منزجرکننده‌ای که اعصاب مردم را به هم می‌ریخت و دنیا هم ما را مسخره می‌کرد. همان‌طور که شما نیز اشاره کردید، ما در حوزه پیشگیری اصلا درست کار نکردیم. ایرادات جدی وجود دارد؛ مثلا در تمام دنیا برای کنترل یک اپیدمی پیشرونده باید ویروس را دنبال کرد، نه به دنبال بیمار رفت، باید قرنطینه هوشمند انجام می‌شد، اما هیچ زمانی اصل بر پیشگیری نبوده و همیشه به دلیل مسائل مالی و همچنین نبود سواد کافی، درمان در اولویت بوده است. ما به جای اینکه نگذاریم، بیماری منتشر شود، ‌آی‌سی‌یو ساختیم و تخت‌های بیمارستانی را افزایش دادیم در شرایطی که نباید به این مرحله می‌رسید. تجهیزات برای آنها خریدیم. بیمارستان خط آخر است، اما چون در بیمارستان پول وجود داشت و در خارج از بیمارستان‌ها پول نبود، کسی به پیشگیری اهمیت نمی‌داد. همان مسوولان باور داشتند که قرنطینه، کار «قرون وسطایی» است و همین امور موجب شد جان صدها هزار نفر به وسیله ویروس کرونا در معرض خطر غیرقابل جبران قرار بگیرد. همچنین نوعی رفع تکلیف با ارجاع به بیمارستان‌ها رخ داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۰۱ ، ۲۳:۱۹
sms reson